שייט וזמר בנהר דנובה עם להקת הגבעטרון GIDC יציאה בתאריך 28.8.24

יום 1 תל אביב – בודפשט – עליה לספינת הנהר

נמריא לבודפשט בטיסה ישירה, בהגעה נערוך סיור פנורמי, נראה את אנדרטת עץ הערבה הבוכייה לזכר קורבנות השואה ולקראת אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים. לאחר ארוחת הערב נהנה משיט לילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר ומתחת לגשר השרשראות המואר. לינה בספינת הנהר.

יום 2 בודפשט – סנט אנדרה -אשטרגום

הבוקר נשלים ביקורים בבודפשט במהלכו נערוך ביקור מרגש בבית הכנסת הנאולוגי המרשים בדוהניי אוצה ואחרי ארוחת הצהריים נצא בנסיעה לעיירת האומנים סנט אנדרה, דרך נופים של אזור חקלאי ושמורות טבע לאורך הנהר ונפגוש עיירות נופש יפות. בהגעה לסנט אנדרה נבקר במוזיאון הקרמיקה של מרגיט קובץ’, אמנית יהודיה שהקדישה את חייה לעבודה בחימר. נטייל בסמטאות היפות והציוריות בהם בוטיקים של אמנים, עבודות רקמה אופייניות להונגריה, חפצי חן ובתי קפה. נמשיך אל “ברך הדנובה” לביקור באשטרגום גולת הכותרת של סיור זה. בעיר זו בולטת הבזיליקה הניאו-קלאסית הגדולה ביותר במדינה (1820) ואחת מהכנסיות הגדולות ביותר באירופה. בהמשך נפגוש את הספינה, אשר בינתיים הגיעה מבודפשט. בערב מצפה לנו הופעה פרטית של להקת הגבעטרון. לינה בספינת הנהר.

יום 3 ברטיסלבה

נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. סיור באוטובוס יקח אותנו לאזור היוקרתי של העיר אל עבר גבעת סלאבין שם מונצחים החיילים הרוסים ששיחררו את העיר במלחמת העולם השניה. משם נוכל לצפות אל עבר שולי הרי הקרפטים. נעלה אל הגבעה עליה בנויה מצודת העיר המכונה בפי המקומיים "השולחן ההפוך" המשמש היום כמוזאון הסטורי, משם נוכל לראות את נקודת המפגש של 3 המדינות: אוסטריה, סלובקיה והונגריה. נמשיך לסיור במרכז העיר העתיקה, נראה את התיאטרון הלאומי, את כנסיית ההכתרה, סנט. מרטין, את שער מיכאל, בית העירייה העתיק ואת האנדרטה לזכר יהודי העיר שנרצחו בשואה. נפגוש דמויות שונות מההסטוריה של העיר: את הבית בו שהה בטהובן ואת אלה בהם ניגנו מוצארט ופרנץ ליסט, ניזכר כמובן ברב משה סופר הידוע בכינויו "החתם סופר" ראש ישיבת פרשבורג ועוד. נחזור לספינה לארוחת הצהריים ולאחריה נצא שוב ברגל לעיר הנעימה והיפה הזאת. נוכל לטייל סמטאותיה היפות, ליהנות מקפה ועוגה טובה בקפה מאייר, לשוטט או לשבת על המדרגות על הגדה של הדנובה. לינה בספינת הנהר.

יום 4 וינה

נצא לסיור בבירת אוסטריה, עיר של מוזיקה ושמחת חיים, עיר הוולסים של שטראוס, עיר שהמטעמים שהיא מציעה כמו זכארטורט ויין בבתי היין המכונים הויריגר, מפורסמים לא פחות מקתדרלת סנט סטפן והארמון הקיסרי. הסיור ייקח אותנו לאורך שדרת הטבעת, דרך כיכר שוורצנברג, יעבור ליד כנסיית קארל ובית האופרה המדהים של וינה, הרובע היהודי ובית בכנסת. נחזור לספינה לארוחת צהריים ולאחריה נצא לסיור במרכז העיר ,נטייל במדרחוב ובכיכר סנט סטפן המפורסמת. הספינה תפליג מוינה בשעות הערב המאוחרות ותמשיך בשייט לכיוון דורנשטיין במשך הלילה. בערב מצפה לנו הופעה פרטית של להקת הגבעטרון. לינה בספינת הנהר.

יום 5 דורנשטיין – שייט בנופי עמק הוואכאו – מלק

הבוקר נעגון ונבקר בעיירה דורנשטיין, עיירת ימי ביניים המוקפת בחלקה שרידי חומות ושערים. נשמע את סיפורו של ריצארד לב הארי שהיה כלוא כאן, נטייל בעיירה ונהנה מהאווירה המיוחדת של המקום. נחזור לספינה לארוחת הצהריים ונמשיך בהפלגה לאורך עמק הוואכאו לכיוון העיירה מלק. בהגעה נצא לביקור בעיירה השמורה היטב זה 1,000 שנה. נראה את בנייניה הרנסנסיים והבארוקיים ואת המנזר הענק המתנוסס מעליה. לינה בספינת הנהר.

יום 6 לינץ – זלצבורג – פסאו

הבוקר נעגון בעיר לינץ, העיר השלישית בגודלה באוסטריה. נצא בנסיעה אל זלצבורג היפה, העיר השוכנת למרגלות טירת הוהנזאלצבורג ונחצית על ידי הנהר זאלצאך. נבקר בגני מיראבל.המטופחים ששימשו השראה לאחת הסצינות המפורסמות בסרט "צלילי המוסיקה", נראה את הארמון שבנה וולף דיטריך לאהובתו סלומה שכאות תודה ילדה לו 15 ילדים. ניפגוש את פסלה הקטן והחמוד של פפגנה, דמות מ"חליל הקסם", יצירתו המקסימה של מוצארט, בשעות הצהריים נעזוב את העיר וניסע לאזור האגמים המדהים של זלצבורג, "זלצקאמרגוט". אזור הטובל בהרים ירוקים וביניהם אגמי טורקיז יפיפים. נסייר בעיירה היפה סנט גילגן היושבת על שפת אחד האגמים היפים באזור: אגם סנט ווחלפגנג. נטייל בסימטאות הציוריות עם בתי העץ, אדניות הגרניום והפטוניות הצבעוניות, חנויות ססגוניות. .בתום הסיור נפגוש את הספינה בפסאו. לינה בספינת הנהר.

יום 7 פסאו – רגנסבורג

הבוקר נתעורר בעיר פסאו, הידועה גם בשמה “עיר שלושת הנהרות” בה מתחברים נהר הדנובה, האין והאילץ. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לרגנסבורג, עיירה ציורית יפיפייה. נטייל בסמטאות מרוצפות הבזלת, נראה את קתדרלת סט. פיטרס הידועה כאחת מהכנסיות הגותיות המרשימות באזור בוואריה כולה. את בית העירייה ואת המגדלים המיוחדים שבנו הסוחרים האיטלקים. ניתכנס ליד המיצג המכונה "התכנסות" אותו יצר האמן הישראלי דני קראוון. נצפה מעל גשר האבן הראשון שעל הדנובה שנותר בעיירה מתקופת ימי הביניים ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. נחזור לארוחת הצהריים בספינה, ולאחריה נערוך סיור רגלי קצר בפסאו בו נראה את הקתדרלה הגדולה המפורסמת בזכות העוגב הגדול ביותר באירופה בעל 17.000 חלילים, את ארמון הרנסנס של הבישוף, את קתדרלת סטפן, את פינת 3 הנהרות ואת בית העיריה שעל שפת הנהר עם ציורי הקיר המדהימים. בערב מצפה לנו הופעה פרטית של להקת הגבעטרון. לינה בספינת הנהר.

יום 8 פסאו – מינכן – תל אביב

בשעות הבוקר המוקדמות ניפרד מספינת הנהר וניסע אל שדה התעופה שליד מינכן משם נטוס לתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ