שיט נהרות כשר לאורך נהרות הריין והמוזל CRA יציאה בתאריך 14.8.24

יום 1(יום רביעי) תל אביב – ציריך – באזל – עליה לספינת הנהר

נטוס לציריך שבשוויץ, ממנה נצא בנסיעה לבאזל העיר השנייה בגודלה בשוויץ. נבקר בעיר העתיקה שם נראה את בית העירייה , האוניברסיטה העתיקה ביותר בשוויץ והשווקים הרבים שבה. בנוסף נראה את המרפסת המפורסמת עליה עמד הרצל ומקום כינוס הקונגרס הציוני. בשעות אחר הצהריים ניסע אל נמל העיר, שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כ”מלון צף” בשבוע הקרוב. לפני ארוחת הערב, ייערך קוקטייל קבלת פנים חגיגי. לינה בספינת הנהר.

יום 2 (יום חמישי) שטרסבורג

היום נצא לסיור בשטרסבורג בירת חבל אלזס שבצרפת. יהדות אלזס היא מן הקהילות היהודיות העתיקות באירופה. התרבות והמנהגים של הקהילה היהודית באלזס מושפעים מאוד מן הקרבה לגרמניה השכנה. היהודים גורשו משטרסבורג בשנת 1349, ובמשך יותר מ500 שנה, עד המהפכה הצרפתית, לא הורשו לגור בה. כמעט ולא נשארו סימנים ושרידים לחיי הקהילה היהודית בימי הביניים, למעט שלט קטן על בית האופרה המציין את המקום בו היה שער הכניסה היחיד שדרכו הותר ליהודים להיכנס אל העיר אך לא ללון בה. ועוד שלט ברחוב היהודים מספר 15 המציין את המקום בו עמד בית הכנסת עד להריסתו ב 1349, נטייל ברובע העתיק, נראה את הקתדראלה הגותית המפורסמת בשעון האסטרונומי שבה, נראה את בית הכנסת הגדול “השלום” שנבנה ב 1962, המשמש גם מרכז קהילתי לקהילת יהודי שטרסבורג ואת המבנים השונים המשמשים את מוסדות האיחוד האירופי ובנייניה המיוחדים של העיר מחושקי העץ מימי הביניים. לינה בספינת הנהר.

יום 3 (יום שישי) שפייר – מנהיים – היידלברג – שירים לכבוד שבת – תפילה וארוחת שבת חגיגית

נעגון בעיירה שפייר אחת מקהילות “שו”ם” שהוכרזו לפני שנים מספר כאתרי מורשת עולם . שפייר, הלא היא שפיירא, אחת מהקהילות היהודיות הראשונות שהתיישבו לאורך נהר הריין ואחת הראשונות שסבלו מפוגרומים בזמן מסעי הצלב. שפיירא היתה אחת מהקהילות היהודיות החשובות באימפריה הגרמנית-הרומית הקדושה ושמשה במאה ה-12 כמרכז חשוב ללימוד תורה. נצא לסיור רגלי אשר יוביל אותנו אל העיר העתיקה והקתדרלה המפוארת – אתר מורשת עולמית של UNESCO ומקום קבורתם של קיסרי גרמניה, נבקר ב”מקווה” העתיק והשמור ביותר באירופה ונראה את שרידי בית הכנסת העתיק בחצר היהודים. נשוב לספינה לארוחת הצהריים. נמשיך בהפלגה ונגיע למנהיים, ממנה נצא בנסיעה קצרה אל היידלברג פנינת ימי הביניים ועיר אוניברסיטאות עתיקה בה למד שאול טשרניחובסקי רפואה. נטייל בעיר העתיקה, נראה את הגשר העתיק מהמאה ה-8, ממנו נשקף מראה נהדר של העיר העתיקה והארמון ונבקר באנדרטה לזכר בית הכנסת שעמד במקום ונהרס בליל הבדולח. נשוב לספינה להתארגנות לקראת השבת ולפני ארוחת הערב נתכנס ביחד עם צוות המוסיקאים שילווה אותנו בשירי שבת. לינה בספינת הנהר.

יום 4 (שבת) תפילה ויציאה לסיור רגלי במנהיים – המשך ההפלגה בצאת השבת

לאחר תפילה וארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי בעיר מנהיים היושבת בנקודת המפגש של הנהרות הריין והנקאר. היא נהרסה לחלוטין במלה”ע השניה, אך נבנתה מחדש בשנות החמישים של המאה העשרים. הרחובות במרכז העיר ניצבים זה לזה בסגנון של שתי וערב ומסומנים ע”י אותיות ומספרים. בסיורנו נחלוף ליד ארמון הבארוק השני בגודלו באירופה אחרי ארמון ורסאי. המשמש כיום בשימוש של אוניברסיטת מנהיים. נעבור בכיכר התהלוכות PARADEPLATS ונראה את מזרקת גרופלו, המייצגת אלגוריה של ניצחון התכונות הטובות עלה מידות הרעות. בכיכר שילר נפגוש אנדרטה לזכר נשות העיר בעבודתן הקשה בבניית ההריסות שלאחר המלחמה. נגיע אל בית הכנסת ובית הקהילה היהודית ובתום הסיור נחזור לספינה לארוחת הצהרים. את אחר הצהרים נקדיש למנוחה ולעונג שבת. לינה בספינת הנהר.

יום 5 (יום ראשון) רודסהיים – בופרד – קובלנץ – אלקן – שיט בנהר המוזל

נתעורר ברודסהיים, עיירת יין עתיקה הידועה בסמטת העפרוני, ברחובות קטנים ומפותלים -אשר בצידם פונדקי יין, בכרמים המרהיבים הנטועים סביבה, במנזר על שם הילדגרד מבינגן – הנזירה אשר ידועה כמלחינה היחידה מהמאה ה 12 ובפסלה הענק של “גרמניה” המתנוסס בראש ההר. נבקר במוזיאון הייחודי של תיבות הנגינה המכניות של זיגפריד ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. נחזור לספינה ונמשיך ונהנה משייט בקטע המרכזי והמרהיב של עמק הריין, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו; נעבור ליד כפרים מקסימים, טירות רבות . נפגוש את סלע “לורליי שבראש ההר ולאחר ארוחת הצהריים נגיע אל בופרד בה נצא לסיור במהלכו נראה את המרכז ההיסטורי והטיילת המרשימה של עיירת הנופש המאופיינת בגידול וייצור יין ומהווה את מרכז גידול היין הגדול ביותר באזור הריין התיכון. נמשיך בנסיעה לסיור בקובלנץ השוכנת בנקודת המפגש של נהרות הריין והמוזל. נראה את גולות הכותרת של עיר זו בת 2,000 השנים, המוקפת בנוף הנהרות הציורי ומאחוריה ארבעה רכסי הרים נמוכים. שפע האתרים התרבותיים שלה והבניינים ההיסטוריים, הסמטאות והשבילים הצרים, והאווירה הנינוחה והשמחה שבכיכרות ולאורך הטיילת על הנהר, הופכים את קובלנץ למקום ידידותי שבו תיירים מרגישים ממש בבית. נפגוש את הספינה באלקן לארוחת הערב במהלכה נשוט באחד הנהרות היפים ביותר באירופה, שאורכו 544 ק”מ, נהר המוזל. זהו אחד מיובליו החשובים של נהר הריין והוא זורם בשלוש מדינות. מקורו בצרפת, עובר דרך לוקסמבורג, ומתחבר לנהר הריין בקרבת העיר קובלנץ, בגרמניה. עמק המוזל לכל אורכו מהווה את אחד האזורים היפים ביותר בטיולנו. במסלולו חולף הנהר באזורי כרמים רבים, נופים מרהיבים, טירות וכפרים.לינה בספינת נהר.

יום 6 (יום שני) סיור בעיר קלן – בצהריים המשך השייט לכיוון הולנד

הבוקר נעגון בקלן, העיר הגדולה ביותר על גדות הריין והעתיקה ביותר בגרמניה. נצא לסיור רגלי בעיר במהלכו נראה את האתרים החשובים ביותר בקלן כמו הרובע העתיק אשר בליבו שוכנת הקתדרלה הגותית הגדולה בגרמניה הנחשבת לסמלה של העיר ואשר הוכרזה על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ומשמשת כמקום מושבו של הארכיבישוף. משם נמשיך ונראה את בניין העירייה הישן, הכיכרות ההיסטוריות והאזור היהודי הישן, וככל שיאפשר הזמן נטייל במדרחוב שוקק החיים של העיר עם החנויות הרבות ובתי הקפה שם נספוג את האוירה המיוחדת של מרכז העיר. נשוב לספינה לארוחת הצהריים ונמשיך בהפלגה לכיוון אמסטרדם שבהולנד. לינה בספינת הנהר.

יום 7 (יום שלישי) אמסטרדם – ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי

הבוקר נעגון באמסטרדם, בירת הולנד, מיעדי התיירות המובילים בעולם. הרחובות היפים, הניגוד המרתק בין ישן לחדש, האווירה הצעירה, הקוסמופוליטית. זוהי עיר משגשגת שאופייה ההולנדי ניכר בה בכל מקום. הבניינים מן המאות ה-17 וה-18, המוני האופניים, הכיכרות, התעלות שעצים לאורכן והגנים הרבים בעיר, כולם תורמים לאווירה המיוחדת שלה. יהודים רבים הגיעו לאמסטרדם החל מהמאה ה 15 כאשר גורשו מספרד ופורטוגל ולאחר מכן במאות ה 17 וה 18 הגיעו יהודי אשכנז ממדינות מזרח אירופה. הם התקבצו בהולנד ובאמסטרדם בפרט בעיקר הודות לאווירת חופש הדת ששררה במדינה באותם ימים. נבקר בבית הכנסת הפורטוגזי שנבנה בשנת 1675. בבית כנסת זה נערך טקס הסרת החרם מהפילוסוף אוריאל דה קוסטה אחרי שחזר בו מדבריו נגד הרבנות האורתודוקסית. לינה בספינת הנהר.

ימים 8+9 אמסטרדם – וולנדם – מארקן – טיסה ישירה לתל אביב

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מספינת הנהר ונצא בנסיעה לביקור בוולנדם, אחת מעיירות הדייגים המפורסמות והידועות ביותר בהולנד. העיירה ידועה בעיקר בזכות התרבות ההולנדית האותנטית שהיא מייצגת. זאת עיירה ציורית ופסטורלית בה ניתן ליהנות מבתי העץ החמודים, יריד תלבושות הולנדי אותנטי, דוכני אוכל מקומי ועוד טעימות רבות מהמסורת ההולנדית. בהמשך ניסע לביקור בכפר הדייגים הקטן והמסורתי מארקן (Marken) זהו אחד המקומות הקסומים והמיוחדים ביותר בהולנד ובין היחידים ששימר מורשת וחיי כפר אותנטיים עד היום. הכפר נמצא על אגם Markermeer ונחשב לאי המבודד משאר המדינה. במהלך השנים הללו הוא פיתח לעצמו תרבות והווי משלו. לכן תוכלו לראות במקום ארכיטקטורה, ניב שפתי ולבוש שאין באף מקום אחר בהולנד. לקראת שעות הערב נצא בנסיעה אל שדה התעופה שליד אמסטרדם ונעלה על טיסתנו בחזרה לתל אביב אליה נגיע לאחר חצות.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ