מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


שיט נהרות, מהו סוד הקסם?

שייט נהרות

דמיינו עצמכם, יושבים להנאתכם בסיפונה העליון של ספינת הנהר, שטים בנינוחות ובשלווה ולוגמים מכוס היין האדום מאזור בורגונדי או פרובנס בשייט על נהרות הרון והסון, או כוס ריזלינג מעמק הוואכאו, תוך כדי שייט על נהר הדנובה, מפליגים אל עבר הנופים המרהיבים, חוזים בשקיעות השמש הצובעות את השמים באדום לוהט, או בזריחות המצפות הכול בזהב, כאשר סביבכם, צוות ספינת הנהר אשר שמח לספק את כל בקשותיכם.

שייט נהרות הוא אחת הדרכים הנוחות והנעימות ביותר לתור במרחבי העולם. בין אם מדובר בנהר הדנובה השני באורכו באירופה אשר חוצה 10 מדינות, או נהר הריין ויובליו המוזל והמיין אשר בגרמניה, נהר הסיין או נהרות הרון והסון בצרפת, נהר המקונג בויאטנם, היאנג צה בסין, נהר הדואורו בפורטוגל, נהר הנילוס במצרים ונהרות נוספים, בכולם משייטות ספינות הנהר האלגנטיות, בשלווה וברוגע, "מרחפות" על פני המים ומשמשות לנו כמלון "צף" איכותי ואקסלוסיבי לכל ימי הטיול. בזמן השייט בספינת הנהר, מתגלים לעינינו, מהסיפון העליון, מהחדרים וממקומות נוספים בספינת הנהר, הנופים המדהימים אשר חולפים אט אט, ערים ועיירות יפיפיות השוכנות לגדות הנהר עם בתים ציוריים, עתיקי שנים, כרמים מרהיבים הנטועים שורות שורות על מדרונות ההרים, טירות עתיקות הניצבות בגאון במרומי ההרים, אתרים ארכיאולוגיים מרתקים, שדות ויערות מוריקים או כאלו שהופכים למנומרים בבוא הסתיו ועוד.

תאי שייט (לוקים), גשרי עץ ואבן, סכרים, מים גבוהים, מים נמוכים, שטחי הצפה. המשותף לכל המושגים האלה, הם הנהרות ונתיבי המים בפנים היבשת. כבר לפני שנים רבות, ידע האדם לנצל את נתיבי המים האלה, לצרכיו. נהרות, נחלים, תעלות טבעיות ומלאכותיות שימשו ומשמשים עד היום אמצעי לפרנסה, להגנה, לתחבורה להובלה וגם לתיירות ונופש. בעבר זה ממש לא היה פשוט והאמת שגם כיום בעידן המודרני נערמים לא מעט קשיים ומכשולים שיש להתגבר עליהם כשאתה משיט את ספינתך במימי הנהר.

לצאת לחופשה בחו"ל בשייט נהרות מאורגן, זוהי דרך מעולה לגלות את החיים הטובים. בשנות ה-80, האירופאים גילו את סגנון החופשה הזה וברבות השנים הוא זכה לפופולאריות רבה, כאשר התיירים חוזרים לשוט בנהרות אירופה כל שנה מחדש. נכון שאת אירופה ניתן להכיר בטיולים מאורגנים גאוגרפיים, אך אלו המעוניינים לטייל באופן ייחודי ומפנק במיוחד, אין ספק ששייט מאורגן בספינות הנהר, היא הדרך המיטבית ביותר עבורם. לא בכדי טיולי שייט הנהרות המאורגנים הפכו למבוקשים מאוד בשנים האחרונות על ידי התיירים הישראליים אשר נהנים הן מפינוקי ספינת הנהר בזמן השייט השלו והנינוח והן מטיולים יבשתיים מרתקים, בהם זוכים להכיר וליהנות משכיות החמדה האירופאיות, השווקים הציוריים, הסמטאות המרתקות והאתרים העתיקים, בכל נמלי העגינה בהם עוצרת ספינת הנהר במהלך השייט.

מלבד ההנאה שבפינוקי המלון הצף, חוסך השייט בספינת הנהר למטיילים את הטירחה שבנסיעות מיעד אחד למשנהו, החלפה של בתי מלון והצורך באריזה ופריקה מחדש של המזוודה בכל מלון. בחופשת שייט זו, אתם בעיקר נהנים ותרים את העולם ומגלים פינות קסומות ונסתרות, ברוגע ושלווה, תוך שילוב של חופשה מפנקת בספינה המשמשת בית מלון מדרגה ראשונה, על בסיס פנסיון מלא במהלך השייט, יחד עם טיולים וביקורים בערים האירופאיות, בליווי מדריך עתיר ידע וניסיון, דובר עברית אשר יחשוף יחד עמכם את פינות החמד, אזורי הטבע ואתרי התיירות השונים, בכל נמל בו הספינה עוגנת.

במהלך השייט בספינת הנהר, העין לא שבעה מן היופי והלב מתרחב, חברת "קרוז תור" מציעה מגוון רחב של מסלולי שייט הן בנהרות אירופה השונים והן בנהרות נוספים ברחבי העולם. טיולי השייט המאורגן של "קרוז תור" כוללים בתוכם את כלל הנסיעות, הטיסות, הסיורים ההדרכה וכמובן הלינה בספינת הנהר במהלך הטיול. כאשר הספינה עוגנת בנמלים השונים, יוצאת הקבוצה לטיול באתרי התיירות, בערים ובעיירות, באטרקציות המקומיות ועוד. ימי הטיול מנוצלים בצורה יעילה בכל מקום ובכל זמן. טיולי השייט המוצעים על ידי חברתנו מתאימים לכל עונה בשנה. ניתן למצוא באתר החברה טיולים בעונת האביב המשלבים ביקור בתערוכת פרחי הטוליפים (צבעונים) בקוקנהוף שבהולנד, טיולים בעונת הקיץ החמימה בנהרות אירופה, טיולים בתקופת השלכת המרהיבה בסתיו, טיולי חורף במצרים ובדרום-מזרח אסיה וגם טיולים לשווקי חג המולד הססגוניים, וכמובן חגיגות הסילבסטר. זה הזמן לשייט נהרות מאורגן, חוויה שלא תישכח.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ