מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


קרוז מאורגן – מאמר: קוסטה ריקה וקובה – בדרך הטבע

קוסטה ריקה

בקוסטה ריקה אין צבא. כבר 66 שנים שאין לה טנקים וחיילים ומטוסי קרב, גם לא צוללות או ספינות נושאות נשק חם. אבל יש בה כל כך הרבה. יש בה הרי געש פעילים, חופים יפים וגלים מרהיבים. יש בה שמורות טבע ויערות גשם משופעים בבעלי חיים וציפורים מכל הסוגים והמינים. יש בה ערים צבעוניות ותושבים ססגוניים שאוהבים את החיים הטובים.

כשכריסטופר קולומבוס הגיע לראשונה לחופי המדינה, הוא התפעם מהעושר שהציגו בפניו ראשי השבטים האינדיאניים וקרא למקום קוסטה ריקה. החוף העשיר בספרדית. ואכן, עד היום המדינה מציגה יציבות כלכלית שכלל לא אופיינית למדינות מרכז אמריקה, בעיקר בזכות החקלאות, התעשייה וכמובן, התיירות. גובלת בניקראגואה בצפון ופנמה בדרום, קוסטה ריקה היא החוליה המרכזית בשרשרת שמקשרת בין אמריקה הצפונית לדרומית. גן עדן של טבע פראי, כמעט בתולי. את הטבע במלוא הדרו ניתן לראות במונטה ורדה, אחת מהשמורות היפות במרכז אמריקה. עצים גבוהי קומה ועננים שנושקים ברכות לצמרותיהם, שולחים את רסיסיהם מטה. גשר חבלים ארוך תלוי גבוה, מעניק נקודת מבט נוספת אל כל הירוק הזה, ויש גם אומגה לאמיצים. תושבי המדינה נותנים כבוד לטבע המספק להם פרנסה. הנה הפארק הלאומי טורטוגרו, השוכן לחופו של הים הקריבי, שנקרא על שמם של צבי הים הירוקים שבחרו בו כביתם. כשקולומבוס הגיע לאזור הוא ציין ברישומו שראה כל כך הרבה צבים, עד כי יכול היה להגיע לחוף על גבם. הפארק, יחד עם השמורה הסמוכה, מהווה את המרחב הגדול ביותר של יערות הגשם במדינה. בשייט בתעלות המים שנחפרו בתחומו ניתן להבחין, מלבד בצבים, בעשרות סוגים של בעלי כנף, קופים, צפרדעים ואלפי פרפרים. בפארק הלאומי ארנאל נמצא את העדות החיה ביותר לפעילות הוולקנית, שהיא מנת חלקה של המדינה. שבילי הליכה מקיפים את הר הגעש שפולט מלועו לבה כתומה, רותחת. בתחתיתו של הר הגעש פאוס נוצרה בריכת מי טורקיז שמפלים קטנים נשפכים אליה ברכות, ניגוד משווע לאפר הוולקני שנפלט ממרומי ההר ולריח הגופרית שנישא באוויר. לא רק בטבע מצטיינת קוסטה ריקה, ביקור בעיר הבירה, סן חוזה, חושף אתנו לקוסמופוליטיות שלה. יש בה מוזיאונים וקניונים, חיי לילה עשירים, מסעדות מוצלחות. כיאה למדינה ירוקה, יש בה גם גנים פורחים מעוררי קנאה, ובעיקר אנשים חביבים ומסבירי פנים וקצב שגורם לקחת את הכול קצת יותר לאט.

קובה - הוואנה

מידע על טיול מאורגן לקובה >>

קובה מי אמור
ואם כבר נופים פסטורליים, חופים מרהיבים, אנשים ססגוניים ותרבות שמסעירה את הדמיון, הרי שבמרחק כמה מאות מיילים מקוסטה ריקה שוכנת קובה. למעלה מחמישה עשורים שהעיר נמצאת תחת אמברגו אמריקאי ולכן העיר נותרה עדיין מאחור. כך ניתן להבחין בכבישי הוואנה במכוניות אמריקאיות ענקיות משנות השישים, שעדיין נוסעות בחן לא מובטל. אבל בשנים האחרונות הפכה קובה, יעד הקומוניזם מהאחרונים בעולם, ליעד תיירותי, כשמרבית המבקרים בה בוחרים לעשות זאת באמצעות שייט באוניית פאר שמקיפה את האי, ועוגנת באתרים המרכזיים בו. איזו דרך נפלאה ליהנות משכיות החמדה של המדינה השמחה והתוססת הזו.

על הוואנה, עיר הבירה, אמר הסופר ארנסט המינגוי – שקבע בה את מושבו, ובשהותו בה כתב את "הזקן והים" – כי היא העיר היפה בעולם. עיר מלאה ניגודים, עם עבר מפואר ועתיד לא ברור. בקצה השני של האי נמצאת העיר השנייה בגודלה במדינה, סנטיאגו די קובה, ערש המהפכה ומעוזה של הסלסה והגרוב המוזיקלי, הבית של מטעי הקפה המשובחים. על תואר העיר היפה בקובה מתחרה גם טרינידד, מהראשונות בערי הקאריביים ואתר מורשת עולמי של אונסק"ו. הבתים הצבעוניים והמבנים הקולוניאליים כמו גם שדות הסוכר המקיפים אותה, הופכים את הביקור בטרינידד למתוק במיוחד. סמוכה אליה נמצאת סיינפואגוס, "מאה להבות" בספרדית. בעיר, שמכונה גם הפנינה של הדרום, השפעות צרפתיות שניכרות במבניה וברחובותיה. לא רק יופי אורבאני יש בקובה, גם הטבע מקבל מקום של כבוד. למשל במחוז אולגין שנמצא בחלק הדרום מזרחי של האי. מפלים הנופלים מגובה מאתיים מטר בשצף קצף ושוניות אלמוגים אדירות בגודלן, יערות צפופים וירוקי עד, חופים לבנים ומי ים צלולים. אולגין הוא גם שמה של העיר המרכזית במחוז, ולפי פירוש שמה, "עיר גנים", אפשר להבין אלו אטרקציות מככבות בתחומה.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ