מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


סין – ארץ של ניגודים מאת אריאלה פלד

לפני שנים לא רבות הייתה הנסיעה לסין חלום לא מושג עבור רובינו. חלום מדהים על המוני אנשים צהובים מלוכסני עיניים. על עיר אסורה בה הסתובב הקיסר, ירום הודו, כשאת שולי גלימת הקטיפה עם עיטורי הזהב נושאים אחריו משרתיו הכנועים ובחצרות ההרמון טופפות פילגשים יפיפיות בצעדים קטנטנים כשסריסים עטופי פרוות שומרים את צעדיהן. חלום על שדות אורז הנמתחים עד לאופק כשאיכרים כפופים בכובעים מחודדים שותלים את השתילים הרכים והירוקים בתוך המים או קוצרים את האלומות הצהובות שהבשילו. חלום על נופים מדהימים של צוקי סלע גיר המזדקרים מתוך הערפילים או הרים נישאים מכוסים בקני במבוק ביניהם חיים דובי הפנדה. חלום על תקופת האימה של מהפיכת התרבות והספר האדום הקטן של היו"ר מאו.

כיום כשהחלום מתגשם וסין היא יעד תיירות מועדף על רבים, נוכל לפגוש סין אחרת: העיר האסורה עדיין שם אך את צעדי הקיסר לא מע בהיכלי הפאר. המקדשים המדהימים והמבנים המסורתיים בוהקים בצבעי זהב ואודם, הגנים הסיניים המעוטרים בדרקונים משרים שלווה בתוך המולת העיר. שכונות ה"חוטונגים" המפורסמות מתחבאות בינות לגורדי שחקים נוסח מנהטן הנוגעים בקו השמים ומאירים את הרקיע בלילה בשלל צבעי ניאון זוהרים. הרחובות נקיים, החנויות הדורות ובחלונות הראווה אופנת עילית ומוצרי אלקטרוניקה דיגיטלית. את אלפי זוגות אופניים מחליפים מכוניות יוקרתיות וקטנועים. אך כשנתרחק ממרכזי הערים הגדולות נפגוש עדיין את אותם שדות אורז בירוק בוהק ואת אותם סינים חרוצים בכובעים מחודדים העומדים בגו כפוף בתוך המים. צוקי הגיר המדהימים מעטרים את נהר לי לכל אורכו ומשמשים השראה לציירים מוכשרים. נעצור משתאים לנוכח צבא חיילי הטרקוטה בשיאן, שהוצבו שם לפני כאלפיים שנה.

סין היא מדינה ענקית המשלבת ישן עם חדש. דיסקוטקים וקריוקי לצד מופעי אקרובטיקה מסורתיים כמו פולקלור, טאי צ'י וקונג פו. מחלף מודרני ומסועף המשקיף מנגד על מקדש, פגודה מוזהבת ובודהה לצד מלונות יוקרה, חומה סינית בת אלפי שנים אל מול כפר אולימפי מודרני. בכל פעם שאני מגיעה לסין, עומדת אני ומשתאה משפע המראות, הריחות, החוויות, הנופים, והשווקים. ובכל פעם מתרגשת אני לקראת הפגישה המחודשת עם המדינה המדהימה הזו ואנשיה.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ