מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


קרוז לאסיה והמזרח הרחוק – מאמר: הקסם מתעורר לחיים

בין אווירה מסתורית ועתיקת יומין, לעושר מודרני מופרז וחסר גבולות; בין תרבויות עתיקות שהשתמרו לאורך ההיסטוריה, לאתרים שנראים כאילו נלקחו מתוך ספר הרפתקאות; בין הכחול של הים והירוק של הטבע אל הצבעוניות של השווקים הססגוניים; בין מקדשים גבוהים וזהובי כיפה אל רחובות צפופים וכבישים סואנים. זו מזרח אסיה: ניגודים קיצוניים, שמשתלבים זה בזה במארג בלתי אפשרי ומציעים למטייל אינספור חוויות מסעירות.

אתם מוזמנים לצאת למסע אל עבר אחד החלקים המרתקים של העולם, יעד אקזוטי המהווה משאלת לב של מטיילים רבים. אם עד לאחרונה היה טיול כזה נחלתם של צעירים, שיכולים לעמוד במסע יבשתי קשה בתנאים לא תנאים, הרי שכיום ישנן דרכים נפלאות לתייר באתרים האטרקטיביים הללו בצורה נוחה ומהנה. למשל באמצעות קרוז בספינה אלגנטית ומפוארת המשייטת לאורך הים ועוגנת בתחנות החשובות לאורך המסע ומאפשרת לתור את היעד בקלות וללא מאמץ.

נסו לגלגל את היעדים על הלשון ותראו איך עקצוצי התרגשות חולפים בגופכם: סינגפור, מקונג, האנוי, הונג קונג. כל שם הוא פתח לעולם ומלואו. לעושר תרבותי, למגוון של צבעים, ריחות וסגנונות. קחו את סינגפור לדוגמא, שזכתה לכינוי "מנהטן של המזרח הרחוק". זהו אי טרופי קטנטן ששימש נקודת מעבר חשובה לפיתוח אזורי סחר ימיים. בעבר הייתה נתונה לשליטת היפניים והבריטים, ובחמישים השנה האחרונות היא מתפקדת כרפובליקה עצמאית בעלת כלכלה חזקה ושיא עולמי בצפיפות אוכלוסין. את המסורת שהשתמרה כאן תמצאו בביקור ברובע הסיני וההודי ואת הקניות ברחוב אורצ'ד.

נהר המקונג האדיר

לא רחוק מהמודרניות המואצת של סינגפור זורם נהר המקונג, שאת האדמות הפוריות שלאורכו עדיין מעבדים בשיטות מסורתיות. הנהר האדיר חולף על פני אלפי קילומטרים, חוצה בנפתוליו את כל דרום מזרח אסיה, מטיבט ועד ויטנאם ומהווה עורק חיים שבו תלויים מיליוני אנשים. רגע לפני שהוא נשפך לים, יצר הנהר דלתא ענקית שבה הירוק הופך ירוק יותר. התנועה באזור זה, שנחשב לאסם התבואה, מתבצעת באמצעות סירות עץ והמסחר מתרחש בשווקים צפים וצפופים.

מרחש הגלים אל שאון העיר, הניגודיות של דרום מזרח אסיה ממשיכה להתפתל כמו הנהר. לא רחוק מהדלתא של המקונג שוכנת הו צ'י מין, הכרך הגדול שנודע בשמו הקדום: סייגון. העיר הקוסמופוליטית ממשיכה לשמר את השפעת הקולוניאליזם הצרפתי והדבר ניכר גם באדריכלות המקומית, אבל גם מהבחינה הקולינרית. ואם הו צ'י מין היא סואנת ותוססת, דווקא הבירה האנוי שומרת על פסטורליות הודות לשפע אגמים וגנים המנקדים אותה והופכים אותה לאחת הערים היפות ביבשת. ולעומת שתיים אלו, הואה, שנחשבת לבירה המלכותית של ויטנאם, הוכרזה כאתר מורשת עולמי ומציעה למבקרים בתחומה הצגה להיסטוריה המפוארת של המדינה בדמות שרידים ארכיאולוגיים של העיר האסורה, הפגודה העתיקה ומערכת הקבורה המרשימה של הקיסרים המקומיים.

אחד מפלאי העולם: מפרץ האלונג

הביקור במזרח אסיה לא נופל להגדרות מקובלות. זהו לא רק טיול טבע או טיול אורבאני או מסע היסטורי וארכיאולוגי, אלא מסע מקיף ורב תחומי. הנה, אחרי הערים של ויטנאם, מגיע תורו של אחד מפלאי העולם: מפרץ האלונג. דמיינו אלפי צוקים משוננים, מכוסים צמחייה טרופית, המתרוממים בצורות שונות מתוך מי האזמרגד, ותבינו מדוע מספר המבקרים במקום מכפיל את עצמו מדי שנה.

משלבת בין מזרח ומערב כמו שאף מדינה לא עושה

ואי אפשר לדבר על הניגודיות שמציעה מזרח אסיה, מבלי להזכיר את הונג קונג, שמשלבת בין מזרח ומערב כמו שאף מדינה אחרת לא עושה. שליטה בלתי מעורערת באמנות הפיננסים והמסחר המודרניים ובה בעת שמירה על מסורות סיניות עתיקות יומין, הפכו אותה למקום מרתק שבה שוכנים מרכזי עסקים בינלאומיים ושמורות טבע עוצרות נשימה, מקדשים עתיקים ומרכזי קניות ענקיים.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ