מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


כשר על הים

ארוחות כשרות, מסלולי טיול המותאמים לזמני כניסת ויציאת השבת, חדר תפילה בסיפון וחלות ויין בערב שישי # מעכשיו גם ציבור שומרי הכשרות יוכל ליהנות משייט יוקרתי באניית פאר.

הנתונים מדברים בעד עצמם: שניים מכל שלושה אנשים שקוראים את השורות הללו מגדירים את עצמם "שומרי כשרות". השמירה על הכשרות לא נעצרת בגבולות הארץ, כמובן, ודורשת היערכות מיוחדת לפני נסיעות וטיולים אל מעבר לים. אלא שלא תמיד השאיפה לראות את העולם עולה בקנה אחד עם הדרישות בענייני האוכל, ואנשים רבים מעידים כי הם נאלצים להתפשר על דיני הכשרות בעת שהייה בחו"ל, לסחוב איתם מזוודות מלאות אוכל ולעיתים קרובות הם אף מוותרים מראש על החוויה בשל ההקפדה התזונתית. בין היתר הם אמרו לא לחופשות המשלבות שייט באניות קרוז כשר, משום שההיערכות מבחינת אוכל כשר בלב ים לתקופה ממושכת הייתה בלתי אפשרית עבורם.

עכשיו זה אפשרי, ועוד איך. "זיהינו צורך אמיתי בקרב הקהל הדתי המעוניין לחוות את טיולי הקרוז היוקרתיים וליהנות מחוויה שלמה בדומה לכל נוסע אחר", מספר סימן עובדיה, מנכ"ל ומייסד חברת "קרוז תור". "לאור זאת מצאנו לנכון להשיק מוצר שנותן מענה מלא לכל אחד מהצרכים הייחודיים של קהל זה, ולפתוח בפניהם אלטרנטיבה לשייט יוקרתי שלא הייתה קיימת בעבר".

מאות אלפי אנשים כבר גילו את היתרונות העצומים הגלומים בקרוז כשר מאורגן. במקום לתכנן באופן עצמאי את מסלול הטיול, לבצע הזמנות מראש לכל יעד ויעד, לעבור מבית מלון אחד לשני, לפרוק מזוודות ושוב לארוז, לגמוע מרחקים ארוכים בכלי רכב בכבישים לא ידועים בעזרת מכשיר ניווט ובמשך כל הזמן הזה לדאוג לארוחות כשרות; אפשר פשוט לעלות עם קבוצת מטיילים על אניית פאר המשמשת כבית מלון צף. במהלך ימי השייט כל מתקני האנייה עומדים לרשות הנוסעים: בריכת שחייה, חדר כושר וספא עם חדרי טיפולים, חנויות, תיאטראות, אולמות קולנוע והרצאות ומפגשים קבוצתיים עם מדריך הטיול. בזמן העגינה יוצאת הקבוצה לטיולים מאורגנים עם מדריך הטיול, אל המקומות המיוחדים ביותר בכל אחד מהיעדים. ומשכך, פלא שיותר ויותר ישראלים בוחרים בקרוז מאורגן כאופציה המועדפת עליהם לגלות את העולם? 

בקרוזים המאורגנים המיועדים לשומרי כשרות יקבלו הנוסעים במהלך השייט אוכל כשר במסגרת פנסיון מלא בארוחת בוקר, צהריים וערב. ארוחת הבוקר תוגש בבופה הרגיל באנייה, שמציע שפע של פירות וירקות ומגוון מוצרים כשרים, בהם לחמים, מוצרי חלב ודגני בוקר )זאת מלבד בחברתNorwegian Cruise Line  שגם בארוחת הבוקר מסופקת מנה כשרה ארוזה).

בארוחת הצהריים והערב תסעד הקבוצה באזור ייעודי ותקבל את המנות בהגשה לשולחן במקום בבופה. את האוכל מספקת חברת קייטרינג בעלת תעודת כשרות. המנות הבשריות שהוזמנו מראש עבור הנוסעים מגיעות ארוזות מהחברה מבעוד מועד ולפני כל ארוחה הן מחוממות במטבח האנייה ומוגשות לסועדים. בנוסף למנות אלו אפשר יהיה לבקש כתוספת דג שיוכן במקום, עטוף בנייר כסף. מלבד המנות המגוונות, יוזמנו הנוסעים, כל אחד לפי ראות עיניו ומידת השגחתו, להתכבד במוצרים הנוספים המוגשים לכלל הנוסעים, בהם פירות, ירקות, לחמים וקינוחים.

בימים שבהם יוצאות הקבוצות לסיורים מאורגנים באתרי העגינה, ארוחת הצהריים אינה כלולה. לרשות קבוצת שומרי הכשרות תינתן האפשרות להכין כריכים בארוחת הבוקר.

את המנות אפשר יהיה לבקש בכלי פלסטיק או לחילופין בכלי ההגשה של חברת השייט, שכן הכלים בכל האניות עוברים שטיפה במאה מעלות במכונות לשטיפת כלים ולכן אין מניעה להשתמש בהם.

מתוך הבנה שרבים משומרי הכשרות גם שומרים על השבת, ביצעה חברת "קרוז תור" התאמות במסלולי הטיול תוך התחשבות בזמני כניסת ויציאת השבת, כך שיתאימו לציבור הדתי. בהתאם לזאת בימי שבת האנייה תפליג בלב ים ולא יתקיימו סיורי חוף, ובסיורים המתקיימים ביום שישי תהיה הקפדה על חזרה לאנייה זמן מה לפני כניסת השבת.

כדי לשמור על שגרת התפילה גם בזמן ההפלגה, הקצתה חברת השייט עבור הקבוצות המאורגנות חדר ייעודי לתפילה בסיפון האנייה. חלות ויין כשר יוגשו לכל דורש בערב שישי ובשבת, ומשום שחל איסור על הדלקת אש בבטן האנייה, יסופקו נרות אלקטרוניים לצורך קבלת השבת. חשוב לדעת: מאחר שאין באנייה מפתח שבת או מעלית שבת, ייעשו מירב המאמצים לשכן את הקבוצה בחדרים הנמצאים בסמיכות לשטחים הציבוריים באנייה.

אז עכשיו, לאחר שנעשו כל ההתאמות הנדרשות תוך הקפדה על קלה כחמורה, כבר בקיץ הקרוב יוכלו שומרי הכשרות ליהנות מסגנון הטיול הייחודי שכעת זמין עבורם ולנפוש בראש שקט.

'קרוז תור' היא החברה המובילה בישראל בתחום טיולי הקרוז והשייט והיא מתמחה בטיולים מאורגנים המשלבים שייט באוניות קרוז כשר ושייט בספינות נהר. החברה מעמידה לרשות הקהל הרחב מגוון טיולים ליעדים מרהיבים וייחודיים ברחבי העולם.

לפרטים המלאים על הקרוזים לשומרי כשרות לחצו כאן


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ