מרכז מידע למטייל / המלצות מטיילים


קרוז לאזור הים התיכון – המלצה: "משפטים אלו נשמעו באוזני כהוכחה שעומד בפנינו מדריך ותיק בעל אישיות צנועה ויושרה" מאת נעימה כהן, שהשתתפה בטיול שיט למערב הים התיכון בהדרכת משה שמאי

בבקשתנו לפני הטיול המנהל סימן תאר לנו את המסלול ונתן הנחיות מה מותר ומה אסור, וכמו כן הציג בפנינו את המדריך שלנו לטיול :משה שמאי (מדריך ותיק בחברת נתור).

משה קבל את רשות הדבור ופתח את דברו ואמר:אני מאד מתנצל על זה שעדיין לא הדרכתי קבוצה שהינה בגיל הזהב, זהו ניסיון ראשון שלי להדריך אתכם ואשמח לעשות זאת וללמוד מכך.

משפטים אלו נשמעו באזני כהוכחה שעומד בפינו מדריך ותיק בעל אשיות צנועה וישרה, וכאן אהבתי את האיש וידעתי שיש על מי לסמוך. ואכן צדקתי לשמחתי, וזה יתברר בהמשך דבריי : לאחר טיסה למילאנו נסענו לעיירת הנופש המקסימה כדי ללון לילה אחד,סירנו בה ונהנינו מהיופי והנוף.

למחרת עשינו סיור מקיף ושטנו לביקור בארמון ובגנים לאורך כל הדרך משה מלא אותנו בהרבה ידע . בכניסה שלנו לאוניה הוכנו בתימהון ,הכול גדול ומרשים ,אולמות רבים מעליות באגפים שונים,הכול נוצץ ובצבעים מרהבים, ולא חסרו גם חניות עם הרבה הנחות ומבצעים רק תקנו בכרטיס המקבלים באוניה והחשבונות נערמים ורק בסוף משלמים.

על האוכל אין טעם לדבר , מצד אחד אכלנו בלי חשבון מצד שני בכנו שזה ממש שיגעון.כל ביס שהכנסנו לפה ,שאלנו מה יהיה כשנעלה על המשקל בבית?

כל יום בעגינת האוניה ירדנו לעיר או מדינה אחרת וערכנו סיורים במקומות מעניינים והיסטוריים רבים וכל זה היה מלווה בהסברים והספורים של משה שנתנו לנו תמונה רחבה על מה היה בעבר ומה הוא כיום, ההליכה למקומות אלה לפעמים הייתה קלה ולפעמים הייתה קצת קשה לחלק מהמטילים,אבל תמיד נהנינו מאד ,מאד.

כל הטיול הלב התרונן והעניים בורקות כי רצו הן על כל אלה החביות הנהדרות להודות,ולהודות, בראש וראשונה לחברת בשביל הזהב שיצרה אפשרות לאנשי גיל הזהב לשלב גם שייט באוניה מפוארת וגם טיול במקומות מעניינם ויפים ורבים בטעימה קלה בלי מאמץ מיותר וקשה לגיל שלנו.

ואחרון אחרון חביב והאהוב מדרכינו משה שמאי, הוא אשר משך בחוטים ביד רמה ובידע עשיר ומגוון: היסטוריה ,גיאוגרפיה ,ספורים ,ובדיחות ועיקר העקרים משה התגלה כאדם נוח ושקט,באף מקרה לא הרים קול,ההתנהגות שלו לקבוצה הייתה למופת הכול בסבלנות וברוגע,התכונה הנהדרת שלו היא שלוות הנפש והעדינות,שהצליח להקרין אותה לכל אחד מאתנו בכל רגע ובכל מצב וגם ברגעים קשים שנוצרו בעט הטיול בקבוצה.

לא רק חברי הקבוצה אהבו אותו גם אנשי הצוות של האוניה עשו הכול למענו ,ובעקיפין אנו נהנינו מכך בזכותו. ההתרשמות שלי(אני מטיילת הרבה)ההצלחה של הטיול בקבוצה (שלנו שלא הייתה מלוכדת במיוחד) היו בה רק 28 נשים אלף דעות ומליון רצונות בכל מקרה ,אכן ההצלחה שייכת לו ולכן למשה מגיע צלש.

חברת נתור צריכה להיות גאה שיש לה מדריך כזה.

משה יקר שלנו כן ירבו כמוך ואלף תודות על הכל.נקוה שעוד נפגש (תמיד נזכור את האבנים הגדולות בחיים שלנו) אתה זוכר?

בהערכה רבה נעימה כהן


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ