שייט מאורגן לאיסלנד, סקוטלנד ואיי אורקני CIBS02 יציאה בתאריכים 4.8.20 – 23.7.20

יום 1 תל אביב – יעד באירופה – המבורג
נטוס ליעד באירופה משם נמשיך בטיסה קצרה להמבורג. בהגעה ניסע נצא לסיור פנורמי קצר והיכרות עם העיר ובהמשך היום ניסע לבית המלון למנוחה והתארגנות. לינה באזור המבורג.

 

יום 2 סיור בהמבורג – תחילת הפלגה
המבורג, עיר קוסמופוליטית ומגוונת משדרת עוצמה כלכלית. בעיר נמל עצום, פארקים ואגמים. עיר של מוסיקה, מוזיאונים וחיי לילה תוססים. נראה את הכיכר המרכזית, בית העירייה והבורסה. נטייל באזור אגם אלסטר. נתרשם מכנסיות העיר, מהצילההאוס וככל שהזמן יותיר. לקראת צהריים ניסע אל עבר נמלה של העיר המבורג שם נעלה על אניית הפאר החדישה PREZIOSA של חברת MSC cruises בה נבלה במהלך טיולינו הקרוב. הערב נהנה מארוחה חגיגית, הופעות בידור ובילוי בקזינו. לינה באוניה.

 

יום 3 שייט לכיוון אינברנס שבסקוטלנד – מפגש קבוצתי והרצאה
לפנינו יום של שיט והנאה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

 

יום 4 אינברנס (סקוטלנד) – נופי ההיילנדס הסקוטי – לוך נס – מצודת אורקט
הבוקר נעגון באינברגורדון (Invergordon) כ 25 ק"מ מאינברנס – Inverness – הבירה המסורתית של אזור ההיילנדס הסקוטי. זוהי בירת ההיילנדס, הממוקמת בנקודת מוצאו של נהר הנס לים הצפוני. כאן נתוודע לסיפור היקובינים ונראה את פסלה של פלורה מבית מקדונלד. נצא לטיול בנופים הקסומים שלאורך האגם, נחפש את המפלצת "נסי" ונלמד את נושא התעלה הקלדונית. במידה והזמן יאפשר נערוך תצפית על מצודת אורקט (Urquahrt)ונמשיך בדרך הררית יפיפייה את טיולנו באזור. לינה באוניה.

 

יום 5 שייט לכיוון איסלנד – מפגש קבוצתי והרצאה
לפנינו יום נוסף של שיט והנאה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

 

יום 6 רייקיאוויק – מוזיאון פתוח – סיור בעיר
היום נעגון בעיר ריקיאוויק, בירת איסלנד. נפתח בביקור מחוץ לרייקיאוויק ונבקר במוזיאון הפתוח המרשים ארבייארסאפן (Arbaejarsafn) שם נתוודע לאורח היחודי של חיי התושבים באי: גגות העשב המבודדים את יושבי הבית בפני הקור והרוח, בקתות עץ הבנויות בסגנון ויקינגי מסורתי, חקלאות ביתית צנועה וסגפנית ושפע של כלי בית שנאספו מרחבי איסלנד וזאת לצד קריאת ספרים ורכישת השכלה גם באזורים הכי מרוחקים. נשוב לעיר ונבקר באזור הנמל, נראה את בית האופרה החדש, נבקר בכנסיית האלגרימקירכה, נצפה על העיר ממפעל המים פרלן, נראה את העיר העתיקה ואת בית העץ המפורסם בו נועדו רייגן וגורבאצ'וב בשנות ה 80, לקראת סיום המלחמה הקרה. לינה באוניה.

 

יום 7 ריקיאוויק (Reykjavík, איסלנד) – משולש הזהב – מפל הגולפוס – אתר הגייזר
בבוקר זה ניסע אל מקום כינוסם של השבטים הוויקינגים בסלע המפורסם המכונה ת'ינגווליר. נסייר במורד מצוק הלבה לצד הקירות הזקופים של השבר ונמשיך ליעדנו הבא– מפל הגולפוס, אחד מגדולי מהמפלים הגדולים באיסלנד. מימי הגולפוס יורדים במורד מדרגות סלע יפות עד שהם מכים בקול אדיר בתחתית ערוץ קניוני. את היום נסיים בביקור בגייזר, אחד האתרים הפופולאריים של איסלנד. לינה באוניה.

 

יום 8 איסאפיירד'ור – הפיורדים המערביים (Isafjordur, איסלנד)
איסאפיירד'ור (באיסלנדית: Ísafjörður) היא עיירה בצפון-מערב איסלנד, בירת מחוז וסטפירד'יר (הפיורד המערבי) בה חיים כ-3000 תושבים. בירת הפיורדים המערביים ממוקמת על מפרץ יפהפה, בין הרים גבוהים ומרשימים, אשר גם בימי הקיץ מכוסים שלג. נצא לסיור דרומה, בין הרי געש ועמקים קרחוניים. נחצה מנהרות שנחצבו לאחרונה ומחברות את תושבי כפרי הדייגים עם עיר המחוז. נבקר במפל המרשים Dynjandi, המפל נופל בצורה מדורגת ובזרזיפי מים דקים מגובה של למעלה מ-100 מ'. זהו המפל הגדול ביותר בפיורדים המערביים ולמעשה מדובר בשבעה מפלים, היוצרים יחדיו צורה מעניינת ומתרחבת. נתכבד בכעך המקומי עליו נוהגים הכפריים לפזר קימל וביוגורט האיסלנדי המפורסם, סקיר ממחלבות ביתיות. נעצור במספר נקודות תצפית מרשימות מהן מבט מדהים על הפיורדים האינסופיים המאפיינים כל כך את מערב איסלנד. משם נמשיך לביקור בכפר הדייגים Sudureyri בו נלמד על חיי הדייגים ושגרת יומם נצטייד בחלוקים לבנים וכיסוי ראש ונבקר במפעל טיפוסי לעיבוד דגי הים הצפוני. לינה באוניה.

 

יום 9 אקוררי (Akureyri, איסלנד) – מפלי גודפוס – נופים געשיים באגם Myvatn
הבוקר נעגון בעיר אקוררי, ממנה נצא ליום טיול מיוחד אל אגם מייוואטן. נתחיל בנסיעה לאורך קו החוף של הפיורד הארוך באיסלנד – Eyjafjordur ממנו נוכל להתרשם מהנוף של אקוררי וההרים שמסביבה. נבקר במפלי Godafoss, הנמנים בין המפלים המרהיבים ביותר באיסלנד, ומכונים גם "מפלי האלים". אל מי המפל הגועשים הושלכו פסלי האלילים הויקינגים עם אימוץ הנצרות באיסלנד. "אזור מיוואטן הוא מפגש של שברים גיאולוגים אדירים ולכן נחזה בו בשפע תופעות נדירות. גם קיטור מתפרץ ממעמקים והאיסלנדים החרוצים  רותמים אותו לצרכי אנרגיה. נטייל אל חוף האגם הרדוד והעשיר בחומר אורגני, לא רחוק מהר הגעש קרפלה. האגם וסביבתו הביצתית עשירים במיוחד בעופות מים, בעיקר ברווזים. האגם נוצר על ידי התפרצות געשית שבמהלכה נפלטה כמות גדולה של לבה בזלתית לפני כ-2,300 שנים, והנוף שמסביבו נשלט על ידי תוואי שטח געשיים, כולל עמודי לבה ושלל תופעות וולקניות מדהימות, בהן התפרצויות בוץ חם וקיטור. במידה והזמן יאפשר נבקר גם בתחנת כוח העושה שימוש במי המעיינות החמים להפקת חשמל. לאחר מכן נשוב לאקוררי. לינה באוניה.

 

יום 10 שייט לכיוון איי אורקני שבסקוטלנד – מפגש קבוצתי והרצאה
לפנינו יום נוסף של שיט והנאה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

 

יום 11 קירקוול – איי אורקני – הכפר הניאוליטי – טבעת ברודגאר
היום תהיה לנו הזדמנות נפלאה לסייר באזור איי אורקני (Orkney Islands), קבוצת איים הממוקמת לחופה הצפוני של סקוטלנד. זהו אזור גדוש היסטוריה, נופים יפיפיים ואנשים נעימי הליכות. כבר מסיפון האנייה נבחין בקו החוף המוריק והציורי של איי אורקני. נצא בנסיעה לעבר מעגל האבנים המפורסם המכונה טבעת ברודגר (ring of Brodgar), מתחם פרהיסטורי מרתק שהצית את דמיונם של חוקרים רבים והוא אחיו הקדמון של הסטונהג' שבאנגליה. בדרכנו נראה מעגל אבנים נוסף בשם האבנים העומדות של סטנס (Stenness), שהוקם אף הוא על ידי תושביו הקדמונים של האי למטרות פולחן שפרטיו לא פוענחו עד היום. לקראת צהריים נגיע לסקארה ברה (Skara Brae), כפר ניאוליטי מרשים ומפתיע בן אלפי שנים, שנתגלה באקראי במאה ה-19, עקב סופה עזה שחשפה את סודותיו. בצמוד לו נמצאת אחוזת סקייל, בה אוספים של פריטים מקומיים מעניינים ממאות השנים האחרונות. נסיים את יומנו בביקור בבירת איי אורקני, קירקוול (Kirkwall), עיירה נעימה עם רחובות קטנים, קתדרלה יפה בנויה אבן חול אדומה, שרידי ארמונו של הבישוף ושפע חנויות צבעוניות. לאחר ביקור וסיור בקירקוול, נשוב לאנייה. לינה באוניה.

 

יום 12 שיט לכיוון המבורג – מפגש קבוצתי והרצאה
יום אחרון של שיט במהלכו נהנה משירותי האוניה, במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

 

יום 13 המבורג – תל אביב
מלאי חוויות, נעגון בנמל העיר המבורג ולאחר ארוחת הבוקר ניפרד מן האוניה. נשלים ביקורים בהמבורג וניסע לשדה התעופה שליד המבורג ממנו נטוס בטיסה חזרה לתל אביב דרך יעד באירופה.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ