שייט נהרות אל ארבע בירות הדנובה ושערי הברזל RDC04 יציאה בתאריכים 11.8.20 – 1.8.20

יום 1 תל אביב –יעד ביניים – בוקרשט – עליה לספינת הנהר

נטוס דרך יעד ביניים אל בוקרשט, בירת רומניה.  בהגעה נערוך סיור פנורמי קצר במהלכו נתרשם מהאתרים המרכזיים בעיר, לרבות בניין הפרלמנט, המבנה השני בגודלו בעולם ואנדרטת החירות המרשימה. בהמשך ניסע לכיוון Turnu Măgurele שם לקראת שעות אחר הצהריים יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים. לינה בספינת הנהר.

 

יום 2 וידין (VIDIN)

בשעות הצהריים נגיע לוידין, עיר נמל השוכנת על גדות נהר הדנובה, בצפון מערב בולגריה. בהגעה ניסע בדרכי נוף מגוון לבלודרדצ’ק שם נתרשם מהמבצר העצום. בתום ביקורנו נחזור לספינה ונמשיך בהפלגה לכיוון  סרביה. לינה בספינת הנהר.

 

יום 3 יום שייט דרך שערי הברזל

היום יעבור עלינו בנחת ובשלווה, עת נשוט בחזרה דרך רצועת הנוף המרהיבה של שערי הברזל. בשעות אחר הצהריים תחלוף הספינה על פני נופים כפריים יפיפיים במקום שבו הדנובה זורמת דרך הרי הקרפטים ועד למרגלות הרי הבלקנים. לינה בספינת הנהר.

 

יום 4 בלגרד (סרביה)

בבוקר נגיע לבלגרד, בירתה של סרביה. עיר זו ממוקמת בצומת נהרות הדנובה והסאווה (Save), והיא נחרבה ונבנתה מחדש פעמים רבות לאורך ההיסטוריה שלה בת האלפיים שנה. נצא לסיור בעיר הכולל ביקור במצודת קלמגדאן (Kalemegdan) בה נבקר במוזיאון הצבא. לאחר מכן נחלוף על פני המוזיאון הלאומי, בניין הפרלמנט, כיכר טרזייה (Terazije square) וארמון הנסיכה ליוביצ’ה. סיורנו יסתיים בשיטוט ברובע הולכי הרגל המרכזי של העיר, המציע שפע חנויות וגלריות לאומנות.  לינה בספינת הנהר.

 

יום 5 נובי סאד (סרביה)

נצא לסיור בערים נובי סאד ולסרמסקי קארלובצי. הליכה בנחת בעיר נובי סאד מזכירה את תקופת המונרכיה האוסטרו-הונגרית. נחלוף ליד הכנסייה הקתולית סנט מארי, הכנסייה האורתודוקסית סנט ג’ורג’ וביתו של אלברט איינשטיין. בדרך לסרמסקי קארלובצי, נחלוף ליד מבצר פיטרוורדין  שנבנה על ידי האדריכל הצרפתי וובאן, כאחת מעמדות ההגנה הגדולות ביותר באירופה. בהמשך נבקר בסרמסקי קארלובצי, המציעה מגוון רחב של מבנים תרבותיים והיסטוריים. לינה בספינת הנהר.

 

יום 6 אוסייק Osijek (קרואטיה)

בשעות הבוקר  נעגון בסמוך לאוסייק בירת סלבוניה השוכנת על נהר הדראבה. עיר בעלת היסטוריה עשירה שידעה כובשים רבים. ביניהם רומאים, טורקים ואוסטרים. עד מלחמות 1991 הייתה עיר תעשיה חשובה ונפגעה קשות במלחמה. על העיר חולשת מצודת טרבגה מהמאה ה 18 נסייר בעיר העלית והתחתית ונתרשם מהשדרות ומהמבנים הבארוקים ההיסטוריים. נבקר בכיכר המרכזית, נראה את התיאטרון ועוד. לינה בספינת הנהר.

 

ימים 7+8בודפשט – בערב שיט ליילי בבודפשט המוארת

הבוקר בשעות הצהריים נעגון בבודפשט בירת הונגריה. נצא לטיול בשני חלקי העיר הבנויים על שתי גדות הנהר: בודה ופשט. בודה היא העיר העתיקה והחיננית יותר עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים בעוד שפשט מהווה מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי עם שדרות רחבות ובניינים מודרניים מרשימים. נראה את בית הכנסת הנאולוגי המרשים בדוהניי אוצה, את אנדרטת עץ הערבה הבוכיה לזכר קרבנות השואה, את בניין הפרלמנט המרשים המכונה: “עוגת הקצפת של בודפשט”, את כיכר הגיבורים ונעלה לתצפית מרהיבה מעל גבעת גלרט. לאחר ארוחת הערב נהנה משיט לילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר, ומתחת לגשר השרשראות המואר. לינה בספינת הנהר.

 

יום 9 ברטיסלבה (סלובקיה)

לקראת שעות אחר הצהריים נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. נראה את מצודת העיר המתנוססת בראש גבעה ממנה נשקיף על העיר המשתרעת על שתי גדות נהר הדנובה. נטייל במרכז העיר העתיקה, ונראה את התיאטרון הלאומי, את הקתדרלה הגותית סנט. מרטין, בית העיריה העתיק ועוד. לינה בספינת הנהר.

 

יום 10 וינה

הבוקר נצא לסיור בוינה, בירת אוסטריה. עיר של מוזיקה ושמחת חיים, שהמטעמים שהיא מציעה כמו זכארטורט ויין ההוריגר מפורסמים לא פחות מקתדרלת סנט סטפן והארמון הקיסרי. הסיור ייקח אותנו לאורך שדרת הטבעת, דרך כיכר שוורצנברג וכן יעבור ליד כנסיית קארל וליד בית האופרה המדהים של וינה. נטייל במדרחוב ובכיכר סנט סטפן המפורסמת של העיר. לינה בספינת הנהר.

 

יום 11 וינה – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מספינת הנהר ונצא בנסיעה אל שדה התעופה של  וינה ונטוס בחזרה לתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ