שייט לאיים הקנריים, ספרד, פורטוגל ומרוקו

15 ימים | כולל סביליה, גרנדה, איביזה, פלמה דה מיורקה, ולנסיה וברצלונה הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

15 ימים

13 לילות

12 לילות שיט

קוד טיול KCS

קבוצת האיים הקנריים מורכבת מ-7 איים מרהיבים ביופיים, המצויים באוקיינוס האטלנטי, אל מול חופיה של מרוקו ומספר איים קטנים נוספים המיושבים בחלקם. תושבי האיים הללו זוכים לאוטונומיה, אך בה בעת נמצאים תחת שלטון ספרד. באיים אלו ניתן להתרשם משילוב יוצא דופן בין גנים בעלי מראה אקזוטי, הטומנים בחובם שכיות חמדה כדוגמת עצי דרקון קדומים, מגוון רחב של קקטוסים, פרחי ציפור גן העדן, מטעי בננות ושלל דקלים וכן יערות סבוכים של עצי ער אציל, דפנה ואורנים קנריים. האיים מתאפיינים גם בשמורות טבע הנמצאות בטבורן של לועות עצומות מימדים שנוצרו כתוצאה מהרים וולקניים כבויים ומסלעים געשיים. אלו יוצרים יחדיו תצורות טבע כיד הדמיון, ''נופי לבנה'' צחיחים, חופים עם חול בצבע שחור ולידם שוכנים כפרי דגים אותנטיים הניצבים על צוקים המתפלשים אל האוקיינוס.

כל אלו יחדיו מהווים תמצית מהמרקם החווייתי הקנרי, המשתלב במקביל עם התושבים המקומיים שידועים בהיותם חמים ולבביים, מורשת של חגיגות ססגוניות במועדים השונים ומזג אוויר סובטרופי שהינו אידיאלי לביקורים באזור בכל עונות השנה. אלה הופכים את הביקור באיים הקנריים לזיכרון חוויתי ובלתי נשכח.

פורטוגל היפה - השכנה הקטנה, הצנועה והביישנית בחצי האי האיברי (לצד ספרד הגדולה) מציעה לנו מגוון של אתרים ונופים מרהיבים, נטייל בליסבון בירתה שהייתה מעצמה ימית וממנה יצאו מגלי עולם וספנים נועזים לגלות את העולם חדש.

מרוקו היא צומת דרכים בין אירופה לאפריקה, בין ים למדבר. ארץ בה הזמן אינו משחק תפקיד, שומרת על מסורת שאינה קיימת במקומות אחרים. ארץ של ניגודים בין נוף מדברי והרים מושלגים, תרבות מסורתית בהשפעה מורית - ספרדית מול קידמה אירופית. ארץ של ערים מבוצרות, נאות מדבר, זריחות ושקיעות מהיפות בעולם, נופים פראיים, שווקים הומי אדם וריחות תבלינים. מרוקו היא מוזיאון פתוח ללא מסגרות זמן או מקום. הארכיטקטורה, האומנויות והמלאכות משלבים את הישן והחדש, מזרח עם מערב.

יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "Cruise Tour":
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה
  • ניצול זמן מלא של סיורי החוף בכל נמלי עגינת האוניה
  • טיסות ישירות
  • לילה בבית מלון בליסבון בדרגת ארבעה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר
  • דמי סבלות בבית המלון כלולים במחיר (בטיולים אחרים את המזוודות סוחבים הנוסעים)
  • מפגשים קבוצתיים ו/או הרצאות מפי מדריך הטיול במשך ההפלגה

בגמר הטיול – הסעה מנתב''ג לבתי המטיילים בכל מקום בארץ! (אנו החברה היחידה שמציעה שירות מפנק זה, אין צורך להטריד קרובים שיגיעו לקחת אתכם מנתב''ג).

פגישת קבוצה באמצעות אפליקציית זום לפני היציאה לטיול - הזדמנות פז להכיר את שאר חברי הקבוצה ולקבל את כל המידע הנחוץ שיעזור לכם בהכנות. שי מהודר וייחודי למטיילי קרוז תור: חוברת מידע מורחבת + מפה שיחולקו בשדה התעופה.

שי הדור וייחודי למטיילי קרוז תור: חוברת מידע מורחבת הכוללת מפה, שתסופק בפגישת הקבוצה.

יום 1 תל אביב - טיסה ישירה לליסבון (פורטוגל)

נתראה בשדה התעופה ונצא בטיסה בשעות אחר הצהריים אל בירתה של פורטוגל, ליסבון. עם הגיענו ניסע לבית המלון. לינה בליסבון.

יום 2 סיור בליסבון – עליה לאוניה ותחילת ההפלגה

ליסבון, היתה בעבר מעצמה ימית שממנה יצאו לרחבי תבל מגלי עולם וספנים אמיצים שגילו את העולם החדש. ליסבון היא עיר תוססת שממוקמת ליד שפכו של נהר הטז’ו לאוקיאנוס. המרכז ההיסטורי של העיר מפוזר ברחבי שבע גבעות תלולות ולכן בחלק של רחובות העיר ניתן לנוע רק ברגל ולא בכלי רכב. פארק מונסאנטו, הפארק העירוני הגדול בעולם, נמצא במערב העיר. את העיר מחברים שני גשרים: גשר 25 דה אבריל שנבנה בשנת 1966 ואשר ממוקם מעל נהר הטז’ו, וגשר ואסקו דה גמה, הארוך בגשרי אירופה והתשיעי באורכו בעולם שאורכו 17.2 ק”מ. נסייר ברובעים העתיקים וגם המודרניים, נתרשם ממגדל בלם הידוע ונראה גם את מנזר ז’ירונימו שבו נקבר וסקו דה גאמה. נערוך ביקור באנדרטה שנבנתה לכבוד מגלי העולם ונראה את הארמונות היפים והכיכרות. משם נמשיך לנמל העגינה ונעלה על אניית הפאר Norwegian Dawn בה נבלה במהלך טיולינו. לינה באוניה.

יום 3 שייט לכיוון האיים הקנריים והאי טנריף

לפנינו יום של שייט במהלכו נהנה ממגוון השירותים המוצעים באוניה. בנוסף, נתכנס למפגש קבוצתי או הרצאה. לינה באוניה.

יום 4 עגינה באי טנריף (ספרד) – סיור בשמורת אל טיידה

נרד לטייל באי טנריף (טֶנֶרִיפֶה, Tenerife בספרדית). זהו האי הגדול והמאוכלס בארכיפלג האיים הקנריים. תושבי האי המקוריים, כמו בכל שאר האיים הקנריים, היו הגואנצ'ים. הם עסקו בלקט, בדיג, בחקלאות ואף בגידול צאן. ספרד כבשה במאה ה-15 את טנריף ומאז היא שולטת בה. האקלים במקום נוח לאורך כל השנה ואכן התיירות היא הענף הכלכלי המרכזי בה, ולאחריה החקלאות. בצדו הצפוני של האי יש צמחיה רבה וירוקה, ואילו צדו הדרומי מאופיין בחופים צחיחים משופעים בשמש. נסייר בשמורת הר הגעש אל טיידה, שהוא הגבוה שבהרי ספרד ופסגתו שמתנשאת לכדי 3,718 מטרים מכוסה רוב השנה במעטה של שלג צחור. מהלכו של הסיור יציע לנו נקודות תצפית מרהיבות, ובנוסף נלמד על תהליך היווצרותו של המכתש הענק, על סוגי הלבה השונים והצמחייה הייחודית למקום. לסיום נסייר בינות לאורנים הקנריים. לינה באוניה.

יום 5 עגינה בלאס פאלמס (האי גראן קאנאריה) - סיור באי

היום תעגון האוניה בבירת האי גראן קנריה: לאס פאלמאס דה גרן קנריה. זהו אחד מהנמלים החשובים באזור וכנראה שכריסטופר קולומבוס עגן פה במהלך מסעותיו לאמריקה. נסייר במרכז ההיסטורי של העיר, הרובע העתיק. נתרשם מבית העירייה, מכיכר סנטה אנה, מהסמטאות היפות ומהקתדרלה המרשימה. נבקר אף בקאסה קולון, שכיום משמש כמוזיאון ונטייל במדרחוב 'טריאנה' ונהנה מהליכה בטיילת לאורך הים ומביקור ב"נמל האור". לינה באוניה.

יום 6 עגינה באי לנזרוטה – הפארק הלאומי טימאנפאיה

ברוכים הבאים ללנזרוטה, האי המזרחי ועתיר המסתורין שבארכיפלג האיים הקנריים, שזכה לכינוי "אי המדע הבדיוני". נופיו של האי שונים באופן מהותי מיתר האיים, שכן הוא טומן בחובו דיונות רחבות היקף ונופים וולקאניים מיוחדים, לרבות 200 לועות געשיות. האקלים בלנזרוטה כמעט ולא כולל משקעים, אך למרות זאת הוא נודע בזכות ענבי היין המובחרים שלו, שהינם הטעימים בעולם. וכעת למנה העיקרית של האי – טיול בין לועות ומכתשים וולקניים בפארק הלאומי טימאנפאיה. בהמשך הדרך, נערוך ביקור בחופו המערבי של האי, שם יתגלו בפנינו מכתשים ונקרות געשיות יחד עם אגמים וצוקים בצבעי ירוק ושחור. לינה באוניה.

יום 7 עגינה באגדיר (מרוקו)

אגאדיר היא עיר בדרום-מערב מרוקו לחופי האוקיינוס האטלנטי. בעיר מתגוררים למעלה מ-600 אלף תושבים והיא מוכרת במיוחד באקלים החם שלה, המושך תיירים צפון-אירופאים בחודשי החורף. סיורנו יתחיל בביקור בקסבה, אשר ממוקמת בצפון אגאדיר, שם ניתן ליהנות מהנוף המיוחד של הנמל, אזור הדיג, מכירות הדגים הפומביות ותעשיית בניית הסירות. נמשיך את סיורנו בעיר שם נראה את אזורי המגורים החדשים ונבקר במפעל לייצור שטיחים. לינה באוניה.

יום 8 עגינה בקזבלנקה (מרוקו) – סיור בעיר – מסגד חסן השני ובית הכנסת בית אל

האוניה תעגון בקזבלנקה, נמל ומרכז העצבים הכלכלי החשוב של מרוקו ואחת משלושת הערים הגדולות בכל אפריקה. נטייל לאורך חוף האוקיאנוס האטלנטי, ניסע לאורכן של שכונות עין דיאב אשר עשירי מרוקו והעולם הערבי בנו בהם את בתיהם. העיר מתאפיינת בשדרות נרחבות, בניינים וקניונים מודרניים, צמתים בצורת כוכב – ממש כמו בפריז. נבקר בחלק העתיק הנקרא “מדינה”. ה”מדינה” היא עיר עתיקה המוקפת חומה, בה סמטאות צרות שבהם היו חיים היהודים. נבקר במסגד חסן השני ובבית הכנסת “בית אל” המפואר, נמשיך אל רובע החובוס, בו נמצאים מבני השלטון ובהם ארמון המלך ובית המשפט. לסיום נעבור בכיכר מוחמד החמישי וכיכר האומות המאוחדות. לינה באוניה. לינה באוניה.

יום 9 עגינה בקאדיס – סביליה (ספרד)

האוניה תעגון היום בנמל העיר קאדיס ממנה ניסע לסיור בעיר סביליה, הממוקמת על נהר הגוואדאלכיביר עטור הגשרים, ביניהם גשר הנבל התלוי שנבנה ע"י קלטראווה. נטייל בפארק מאריה-לואיסה על מבניו ששימשו לתצוגות ביריד הכלל היספני שנערך בשנת 1929. נראה את כיכר ספרד המיוחדת, את מגדל הזהב – אחד ממאפייני העיר. משם נעבור לרובע 'סנטה קרוז' הציורי, הממוקם במקום שהיה בעבר הרובע היהודי. נבקר בקתדרלה וב"חירלדה" – מגדל הפעמונים. לינה באוניה.

יום 10 עגינה במוטריל – טיול אל גרנדה (ספרד) – ביקור ארמון אלהמברה וגני חנרליפה

האוניה תעגון בבנמל מוטריל (Motril) ממנו נצא לאחד האתרים היותר מפורסמים באזור אנדלוסיה – גרנדה, המעוז המוסלמי האחרון שנפל בשנת 1492. אקט זה סימל את סיום כיבוש ספרד מחדש – הרקונקיסטה' ע"י המלכים הקתוליים פרדיננד ואיזבלה. גרנדה שוכנת למרגלות רכס הרי נבדה ובה מספר אתרים המהווים אתרי מורשת עולמית של אונסקו. עם הגיענו, לאחר שניסע בדרך ציורית ששמשה את המוסלמים בימי הביניים וזרועה עד היום בעצי זית ועצי פרי, נטפס עם האוטובוס לאתר המורשת העולמית ולאחד משבעת פלאי תבל – מתחם האלהמברה. נבקר במתחם הארמון המבוצר ששימש את שליטי גרנדה המוסלמים ולאחר מכן גם את השליטים הקתוליים שכבשו אותו ובו ניכרת אמנות המודחאר (אמנים מוסלמים שהמשיכו ופעלו בשירות המלכים הקתוליים) על כל מאפייניה. נמשיך ונבקר גם בגני החנרליפה (החליף) המפורסמים ונוכל להתבשם בריח ובניחוח השורר שם. בהמשך היום, נבקר בקפלה המלכותית שם קבורים המלכים הקתוליים פרדיננד ואיזבלה, והיום היא מהווה בסמיכותה חלק מקתדרלת גרנדה העצומה בגודלה. בזמן שישאר לנו נטייל במדרחוב של גרנדה. נשוב בנסיעה באוטובוס לעיירת העגינה שלנו מוטריל. לינה באוניה.

יום 11 עגינה באי איביזה (ספרד)

היום נטייל באי הספרדי שוקק החיים איביזה אשר חופיו משופעים במפרצים וצוקים מרהיבים. נראה את קתדרלת סנטה מריה מהמאה ה-13 ונטייל סמטאות העיר העתיקה ובין חומות העיר הגדושות בגלריות לאמנות ובחנויות של מזכרות ועבודות יד. לינה באוניה.

יום 12 עגינה בפלמה דה מיורקה (ספרד)

היום האוניה תעגון בפלמה דה מיורקה, האי הגדול ביותר באיים הבלאריים שבצפון ספרד. מרכז האי, הוא העיר המיוחדת פלמה דה מיורקה. נראה את הקתדרלה העצומה שבנייתה החלה במאה ה-13 והסתיימה ב-1904, תחת השגחתו של האדריכל הנודע מברצלונה- אנטוניו גאודי. נצפה על ארמון העיר ונסייר בעיר העתיקה היפהפייה, שם נתרשם מהרחובות הצרים ומהסמטאות הציוריות. לינה באוניה.

יום 13 עגינה בולנסיה (ספרד)

האוניה תעגון היום בוולנסיה, עיר הנמל הנמצאת בצד המזרחי של ספרד. נטייל בעיר התיקה, ונבקר בבורסת המשי – אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נראה את הבזיליקה, הקתדרלה המפורסמת של ולנסיה, ומבנים אחרים בעלי חשיבות הסטורית ולסיום נבקר בשוק של העיר. לינה באוניה.

ימים 14+15 ברצלונה - טיסה לתל אביב

עתירי חוויות נעזוב את האוניה בתום ארוחת הבוקר וניסע לביקור קצר בברצלונה. שם נוכל להתרשם מהשדרות המפורסמות של העיר, שדרות הרמבלס ומהרובע הגותי ועוד ככל שיאפשר לנו הזמן. לקראת שעות הצהריים המאוחרות ניסע לשדה התעופה ונצא בטיסתנו חזרה ארצה.

הטיול מעניין אתכם? הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב ליסבון 6:00 שעות
ברצלונה תל אביב 4:10 שעות

טנריף

ליסבון

מטיילים ממליצים

"הטיול היה מעולה וסיפק ידע ואנושיות מצד המדריכה"
(חנה טרייסטר)

"תוכנית הטיול היתה טובה מאוד. באמצעות ההדרכה וההסברים למדתי רבות"
(עמליה הדרי)

"היה טיול 10! הכל בוצע בהתאם לתוכנית ואף יותר מזה"
(קלרה צולנג)

מחירים
הנחה נוספת בסך $20 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
KCS02 אוקטובר 2024 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה
  • המחיר תקף לחדר פנימי באוניה מקטגוריה IA בקומה 10, 11

  • ניתן לשדרג לחדר עם חלון בקומה 5 מקטגוריה OA בתוספת 602$ לאדם בחדר זוגי או 1054$ לאדם בחדר ליחיד.

  • ניתן לשדרג לחדר עם מרפסת מקטגוריה BA בקומה 9 בתוספת 943$ לאדם בחדר זוגי או 1736$ לאדם בחדר ליחיד.

המחיר כולל

  • טיסות סדירות בחברת אל על בנתיב: תל אביב - ליסבון, ברצלונה - תל אביב.
  • לילה בבית מלון בליסבון בדרגת ארבעה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר.
  • דמי סבלות בבית המלון (בטיולים אחרים את המזוודות סוחבים המטיילים).
  • כלכלה על בסיס פנסיון מלא במהלך השייט (בימי הסיורים ארוחת הצהריים אינה כלולה במחיר).
  • סיורי חוף ותחבורה באוטובוס תיירים נח וממוזג.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "Cruise Tour".
  • מסי נמל בארץ ובחו"ל (עשויים להשתנות)
  • טיפים לנותני השירותים השונים (למעט באוניה, בה נדרש לשלם 192$ לנוסע).
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ!

חשוב לדעת

  • לתשומת ליבך: במקביל להרשמתך לטיול, יש לשלוח לנו צילום דרכון (צילום הדף הראשון בדרכון עם תמונתך ופרטייך האישיים) עבור כל נוסע/ת. וזאת, לצורך השלמת הזמנתך במערכת. באפשרותך לשלוח את צילום הדרכון באחת מבין הדרכים הבאות: ב- WhatsApp למספר: 052-2313666 (במספר זה אין מענה טלפוני) או במייל לכתובת [email protected] או לשלוח לפקס שמספרו: 03-7954087. חשוב לציין לאיזה טיול נרשמת ובאיזה תאריך.

  • חשוב לציין כי שיבוץ החדר באונייה, בהתייחס למיקום ולקומה, יבוצע באמצעות מח' קבוצות בחברת השייט. וזאת, בהתאם לקטגוריית החדר אותה הזמנת.

  • כמו כן, ייתכן שחברת השייט תחליט על דעת עצמה לשדרג (ללא תשלום) את החדר שהזמנת לחדר מסוג משופר (לדוגמה: שדרוג מחדר פנימי לחדר עם חלון או מחדר עם חלון לחדר עם מרפסת) או לשדרג את חדרך (ללא תשלום) לחדר אחר מאותו סוג, אבל מקטגוריה הנחשבת לגבוהה יותר, מה שעשוי להתבטא בגודלו של החדר או במיקומו.

    בטרם ביצוע הרשמה לטיול אנו ממליצים לך לעיין בדף 'התנאים הכלליים'.

  • ביטוח בריאות בתנאים ייחודיים: מומלץ להזמין ביטוח בריאות כבר בתום הרשמתך לטיול וזאת בכדי להגן על כספך גם במקרה בו נרשמת לטיול בטווח של עד 6 חודשים טרם היציאה לטיול. שכן אז, במידה ותיאלץ לבטל את נסיעתך בשל אירוע בלתי צפוי על רקע בריאותי, תוכל ליהנות מכיסוי לתשלום שלך עבור הטיול. "שכבת ההגנה" הזו מתחילה מיד לאחר הזמנת הביטוח ותקפה עד סוף הטיול. לפרטים נוספים, לייעוץ ולקבלת הצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחץ כאן

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד ‘רשימת כל הטיולים’. למעבר לרשימה לחצו כאן.

  • מסלולי הטיולים שלנו מתאימים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן מינימאלי של כ-30 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות, לפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון.

  • המחיר אינו כולל אשרת כניסה למרוקו בסך 400 ₪ לאדם, אשר תטופל דרכנו לקראת היציאה לטיול.

  • לצורך הוצאת אשרת הכניסה למרוקו יש לשלוח למשרדינו צילום דרכון עדכני (בתוקף של חצי שנה ומעלה מיום החזרה לארץ) ותמונת פספורט ברורה על רקע לבן. 

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 90 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-90 ימים לפני היציאה ועד 60 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 70% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 85% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • השייט באוניה Norwegian dawn.
  • ביקור ברובעים העתיקים והמודרנים ובאנדרטה לכבודם של מגלי עולם בליסבון
  • ביקור ברובע העתיק בלאס פאלמס (גראן קנריה)
  • סיור בשמורת אל טיידה בטנריף, הר הגעש הגבוה בהרי ספרד
  • הפארק הלאומי טימאנפאיה באי לנזרוטה
  • רובע 'סנטה קרוז' הציורי בסביליה (ספרד)
  • ביקור בחלק העתיק הנקרא ה“מדינה” ובבית הכנסת “בית אל” המפואר בקזבלנקה
  • ביקור בקסבה, אשר נמצאת באגאדיר, עיר בדרום-מערב מרוקו
  • האי הספרדי איביזה
  • סיור בעיר העתיקה של העיר ולנסיה בספרד

על האוניה

Norwegian Dawn

אוניית הקרוז Norwegian Dawn של חברת Norwegian Cruise Line) NCL) הושקה לראשונה בשנת 2002 וחודשה בשנת 2021. האוניה מציעה מגוון רחב של מסעדות עם מאכלים המתאימים לטעמו של כל אחד. אלה מוגשים בשני חדרי אוכל ראשיים, במזנון בופה בהגשה עצמית ובמגוון בתי קפה, מסעדות גריל ודוכני מזון...

למידע מורחב על האוניה

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

  טנריף ליסבון
אוקטובר  25° 23°
נובמבר  23° 18°

 

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

שייט לאיים הקנריים, ספרד, פורטוגל ומרוקו   מעוניינים להירשם לטיול? > לטופס ההרשמה

15 ימים | כולל סביליה, גרנדה, איביזה, פלמה דה מיורקה, ולנסיה וברצלונה
לוגו של וואטסאפ