קרוז מאורגן לדרום אפריקה, נמיביה ומפלי ויקטוריה

18 ימים • כולל ביקור בשמורת צ'ובה בבוטסואנה הדפס שלח שתף

מסלול הטיול

18 ימים

16 לילות

12 לילות שיט

קוד טיול SAV

דרום אפריקה התנהלה במשך שנים רבות תחת שלטון האפרטהייד הידוע לשמצה, אך מאבקו הערכי וחסר הפשרות של נלסון מנדלה הפכו את התמונה. משנות התשעים של המאה הקודמת, הארץ המרתקת הזו יצאה לדרך חדשה. לא תמיד קלה וסלולה, אך הוגנת ושוויונית יותר. בדרום אפריקה קיים שילוב יוצא דופן של נופי בראשית, שבטים צבעוניים ומלאי חיים, מפרצים יפיפיים, עולם חי וצומח מהעשירים בעולם. נוסיף לכך את מכרות הזהב, האורניום, הפחם והיהלומים ונבין את מקור שגשוגה ועושרה.

נמיביה היתה במשך עשרות שנים תחת שלטון גרמני ולאחר מכן דרום אפריקאי וחותמן ניכר בה. בנמיביה ניתן למצוא כבישים טובים, מכרות עצומים, בנייה יפה וחוקי שמירת סביבה קפדניים. ויש על מה לשמור. נמיביה עשירה בנופים מדבריים וקיים בה שפע של בעלי חיים ומגוון ביולוגי יוצא דופן. על כל אלה ועוד, נשמע ונספר במהלך הביקור במדינה האפריקאית העשירה הזו.

לסיום, נבקר במפלי ויקטוריה, המפלים הממוקמים בנהר הזמבזי, מגיעים לגובה של 108 מטרים והוכרו ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמי ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם.

יתרונות בולטים ובלעדיים למטיילי "Cruise Tour":

  • תכנית הטיול עשירה ומגוונת ומשלבת טבע, פולקלור, נופים ותרבות
  • הטיול כולל ביקור בשמורות טבע, תצפיות על בעלי חיים בדרום אפריקה והיכרות עם אורח חיי המתיישבים הלבנים בדרום אפריקה 
  • שייט סביב דרום אפריקה והעמקה בנתיבי השייט של הספנים הפורטוגזים בדרכם מפורטוגל להודו
  • בילוי במסעדת בומה (Boma) המפורסמת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה יחד עם מאכלים מקומיים מהמטבח של זימבבואה. הערב ילווה במופע רקדנים בלבוש מסורתי
  • ניצול זמן מלא של סיורי החוף בכל נמלי עגינת האוניה
  • בתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון (לילה אחד בקייפטאון ו-3 לילות במפלי ויקטוריה)
  • דמי סבלות בבתי המלון
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה
  • מפגשים קבוצתיים ו/או הרצאות מפי מדריך הטיול במשך ההפלגה

בגמר הטיול – הסעה מנתב''ג לבתי המטיילים בכל מקום בארץ! (אנו החברה היחידה שמציעה שירות מפנק זה, אין צורך להטריד קרובים שיגיעו לקחת אתכם מנתב''ג).

פגישת קבוצה באמצעות אפליקציית זום לפני היציאה לטיול - הזדמנות פז להכיר את שאר חברי הקבוצה ולקבל את כל המידע הנחוץ שיעזור לכם בהכנות. שי מהודר וייחודי למטיילי קרוז תור: חוברת מידע מורחבת + מפה שיחולקו בשדה התעופה.

יום 1 תל אביב – יעד ביניים - קייפטאון - סיור ערב ברציף הנמל - עלייה לאוניה

נטוס דרך יעד ביניים אל קייפטאון, הנמצאת תחת הר השולחן. העיר ידועה כמעוז המתיישבים הלבנים בדרומה של יבשת אפריקה, רועי כבשים הוטנטוטים, עבדים מאינדונזיה וממלזיה נטמעו בלבנים וכך נולדו הצבעונים, המהווים חלק חשוב של האוכלוסיה הלא-לבנה במדינה. נצא בנסיעה אל נמל העגינה של העיר שם נעלה על אוניית התענוגות של חברת Norwegian Cruise Line  בה נבלה במהלך טיולינו. בערב נצא לבילוי ברציף הנמל על שם ויקטוריה ואלפרד המהווה את אחד מאתרי הבילוי הגדולים ביותר בדרום אפריקה. ברציף זה קיימים מרינה ציורית, עשרות מסעדות, חנויות ומרכזי קניות עצומים. לינה בקייפטאון.

יום 2 קייפטאון - הר השולחן – הגנים הבוטניים קירסטנבוש -תחילת ההפלגה

נצא לביקור בהר השולחן (מותנה בתנאי מזג האוויר), אשר מהווה את הסמל של העיר. נעלה ברכבל להר השולחן המפורסם לתצפית על העיר והמפרצים החובקים אותה. נבקר בגנים הבוטאניים בקירסטנבוש (Kirstenbosch National Botanical Garden), מהגנים הבוטאניים הגדולים בעולם אשר בתוכם שילוב מרתק של יער שיחים ובעלי כנף. בשעות אחר הצהריים נשוב לאוניה ונתחיל בשייט. לינה באוניה.

יום 3 עגינה במוסל ביי - אודסהורן - ביקור בחוות יענים

האנייה עוגנת במפרץ גדול ויפה, בו מתקבצים לווייתנים, חודשים אחדים בשנה. אם יתמזל מזלנו נראה את היונק המסתורי העצום. נצא צפונה אל חבל הקארו הקטן, נעבור את רכס אוטיניקווה, נגיע אל העיירה השקטה אודסהורן ונכיר לעומק את אופי ההתיישבות הלבנה בדרום אפריקה. בעבר התקיימה כאן קהילה של יהודים אמידים, רובם יוצאי ליטא שעסקו בחקלאות ובגידול יענים. נבקר בחוות יענים בה מגדלים להקות גדולות של העוף הזה.  נחזור למוסל ביי ונבקר במוזיאון התגליות של הנוסע החשוב ברתולומאו דיאש. נראה את עץ הדואר בו החביאו ספנים מכתבים לאהובותיהם ונכיר את ספינתו של דיאש שיצאה למסעות גבורה לפני למעלה מ-500 שנה. לינה באוניה.

יום 4 עגינה בפורט אליזבת – ספארי בשמורת שוטיה Schotia – סיור בפורט אליזבת

הבוקר נעגון בפורט אליזבת בה עדיין ניתן לפגוש את המורשת הבריטית של ימי המאה 19. נצא צפונה דרך נופים מוריקים אל שמורת שוטיה (Schotia Reserve) בה נוכל לחזות בחיות הגדולות והמופלאות בסביבתן הטבעית. פילים, אריות וקרנפים, הם רק חלק מחיות הבר הנמצאות בשמורה, שמהווה בית עבור מגוון מינים מרתקים. בגמר הביקור בשמורה, נשוב אל פורט אליזבת ונטייל בעיר שנטלה חלק חשוב במאבקי העצמאות של השחורים במשך תקופה ארוכה. לינה באוניה.

יום 5 שייט לכיוון ריצ'רדס ביי - מפגש קבוצתי והרצאה

יום  שייט הכולל הפלגה והנאה משירותי האונייה. במהלכו  נקיים מפגש קבוצתי או הרצאה מפיו של מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 6 עגינה בריצ'רדס ביי (Richards Bay) - ספארי בשמורת שלושלואה

ניסע צפונה באזור שחלקו חקלאי וביצתי במדינת קואזולו נטאל. שבט הזולו נמצא באזורים הללו כבר אלפי שנים ונכיר את המודרניזציה העוברת על תושבי החבל. בשעות הצהריים נגיע אל שמורת שלושלואה ונצא לספארי בנופי הפרא, אם יהיה לנו מזל נפגוש עדרי פילים, זברות, ג’ירפות, אנטילופות ממינים שונים, קרנפים המצויים בסכנת הכחדה ואפילו אריות. לינה באוניה.

יום 7 עגינה בדרבן (Durban) – סיור בדרבן

האוניה תעגון היום בדרבן, מרכזו העירוני של שבט הזולו, ולצד היותה עיר נמל מהגדולות בעולם היא בעלת מרכזי קניות ענקיים. בני שבט הזולו החיים כאן מקנים לאזור אופי מיוחד במינו. נצא לסיור קצר ברחבי העיר, נכיר גם את פניה המודרניות של דרבן ונבקר בקניון גייטווי הנחשב לגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי. לסיום, נחזור לאוניה ונחל בשייט לכיוון נמיביה. לינה באוניה.

ימים 8+9 שייט לכיוון נמיביה - מפגש קבוצתי והרצאה

יהיו אלה יומיים של שיט והנאה משירותי האוניה. במהלכם נקיים מפגש קבוצתי או הרצאה מפיו של מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 10 נמיביה - עגינה בלודריץ (Lüderitz)

האנייה תעגון היום בעיר לודריץ הנמצאת בדרום מערב נמיביה. המדינה המדברית הזו, נשלטה על ידי גרמניה ודרום אפריקה, וטביעות רגליהם של הכובשים ההיסטוריים ניכרות בכל פינה. נטייל בלודריץ הממוקמת בין מדבריות ענק והים האטלנטי ונראה את מבני האר נובו שהיו פופולרים באירופה בתחילת המאה 20. נטייל במרכז העיר, המזכירה לעיתים עיירה בווארית שלווה עם בתי קפה, מאפייה וכנסיה קתולית ציורית. לינה באוניה.

יום 11 נמיביה- עגינה בוולביס ביי (Walvis Bay) - סוואקופמונד (Swakopmund)

בשעות הבוקר האוניה תעגון במפרץ עצום בעיירה וולביס ביי, ממנו נצא לשייט חוויתי במימי המפרץ. להקות גדולות של שקנאים, קורמורנים, פלמינגו, אנפות ודגים ממינים שונים ילוו אותנו בשייט ולעיתים מזדמנים דולפינים וכלבי ים לחגיגה הגדולה. בהמשך היום נבקר בעיירה סוואקופמונד ונתרשם מאופיים יוצא הדופן של ערי המתיישבים האירופאים לצד התושבים הילידיים. לינה באוניה.

יום 12 שייט לכיוון קייפטאון - מפגש קבוצתי והרצאה

יום של שייט והנאה משירותי האוניה המציעים הופעות בינלאומיות, בריכת שחיה, קזינו, חנויות ועוד. במהלך היום נתכנס למפגש קבוצתי ונאזין להרצאה מפי מדריך הטיול. לינה באוניה.

יום 13 קייפטאון - כף התקווה הטובה - שמורת הפינגווינים

בשעות הבוקר נעזוב את האונייה ונצא בנסיעה דרומה לאורכו של חצי האי לכיוון כף התקווה הטובה. המקום התפרסם מאד בספרות המגלים הגדולים שניסו להקיף את יבשת אפריקה בדרכם להודו והפך למקום גידול מפורסם לענבי יין. נשוט לאי אריות הים ונצפה באלפי יונקים ועופות מים מקורב. נמשיך דרך פסגת צ'פמן, אחת הדרכים עם הנוף היפה ביותר בדרום אפריקה. נטייל בשמורה, נלמד על הצומח שלה ונעלה ברכבל אל “נקודת הכף” ממנה נראה את הגלים הנשברים על צוקי הסלע הענקיים היורדים לאוקיינוס. נבקר בחוף בולדר (Boulder’s Beach), ביתם של אחת ממושבות הפינגווינים הנדירות לאורך החוף האפריקאי. לינה בקייפטאון.

יום 14 טיסה למפלי ויקטוריה - שייט על הזמבזי - ארוחת ערב במסעדת בומה

ניסע לשדה התעופה לטיסה למפלי ויקטוריה. המפלים הממוקמים בנהר הזמבזי, מגיעים לגובה של 108 מטרים, הוכרו ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמי ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם. בהגיענו ניסע לבית המלון למנוחה קטנה. לאחר מכן נצא לשייט מהנה על נהר הזמבזי, אחד הנהרות הגדולים באפריקה ונהנה מכיבוד קל על ספינת הנהר על רקע נופי השקיעה הציוריים לאורך גדת הנהר. בערב נצא לבילוי במסעדת בומה (Boma) המוכרת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה יחד עם מאכלים מקומיים מהמטבח של זימבבואה. הערב ילווה במופע רקדנים בלבוש מסורתי לצלילי מוסיקה מסורתית. בתום יום גדוש בחוויות נשוב לבית המלון. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 15 שמורת צ'ובה בבוטסואנה - ספארי ברכב ובשייט

יהיה זה יום מיוחד ומרגש. הבוקר נחצה את הגבול מזימבבואה לבוטסואנה ליום מלא של ספארי מרתק בשייט וברכב בשמורת צ’ובה. השמורה הנחשבת בין היפות והעשירות שבשמורות בוטסואנה ומוכרת בעיקר בזכות המספר הגדול של הפילים החיים בה, לא פחות מ- 25,000 פרטים! ניסע ברכבי ספארי אשר יאפשרו לנו לצפות ואף לצלם. נהנה ממפגש מרתק עם שפע של בעלי חיים, ביניהם אוכלי עשב, טורפים ובעלי כנף. בנוסף לכל אלה, נשוט על נהר הצ’ובה הזורם בשמורה ונוכל לצפות מקרוב על בעלי החיים הימיים וחיות הבאות לרוות את צמאונן במי הנהר. בהמשך היום נחצה את הגבול בחזרה לזימבבואה ונחזור לבית המלון. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 16 מפלי ויקטוריה

היום נטייל בשמורת מפלי ויקטוריה, אחד משיאי הטיול. המפלים הממוקמים בנהר הזמבזי, מגיעים לגובה של 108 מטרים והוכרו ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמי.  נקיים סיור רגלי בשמורה ונעצור בנקודות תצפית רבות על המפלים. בתקופות שיא, “נופלים” במפלים כ- 10000 מ”ק מים בשנייה! עוצמת המים הצונחים כאן לעומק 100 מטר בערוצו של נהר הזמבזי יוצרת רעש עצום ונתז טיפות המתנשא לגובה מאות מטרים הנשמעים ונראים למרחוק.  לא בכדי נקראים המפלים על ידי בני המקום “העשן הרועם”. לינה באזור מפלי ויקטוריה.

יום 17 טיסה לתל אביב דרך יעד ביניים

בתום ארוחת הבוקר ניפרד מבית המלון ונצא בנסיעה לשדה התעופה. בשעות הצהריים נצא בטיסה דרך יעד ביניים לתל אביב, אליה נגיע בשעות הבוקר המוקדמות שלמחרת.

יום 18 הגעה לתל אביב

במהלך שעות הבוקר המוקדמות ננחת בארץ.

הטיול מעניין אתכם? הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

הטיול מעניין אתכם?
הטיול נמצא כרגע בהכנה. מלאו פרטיכם וכשייפתח הטיול להרשמה, נדאג לעדכן אתכם.

מפת המסלול

צפו במסלול הטיול על המפה

זמני טיסות

בדקו כמה שעות צפויה הטיסה לארוך

המראה נחיתה משך הטיסה
תל אביב יעד ביניים 4:20 שעות
יעד ביניים קייפטאון 6:30 שעות
מפלי ויקטוריה יעד ביניים 6:35 שעות
יעד ביניים תל אביב 4:05 שעות

קייפטאון

הר השולחן

נמיביה

מפלי ויקטוריה

מחירים
הנחה נוספת בסך $20 לאדם לנרשמים דרך האתר!

קוד טיול תאריך יציאה תאריך חזרה מחיר לאדם בחדר זוגי תוספת ליחיד בחדר הערות מפגש קבוצה מדריך סטטוס הרשמה לטיול
SAV02 מרץ 2025 יפורסם בהמשך יפורסם בהמשך הטיול בהכנה, לחץ לפרטים נוספים בהכנה הרשמה

המחיר כולל

  • טיסות סדירות בנתיב: תל אביב – יעד ביניים – קייפטאון, מפלי ויקטוריה - יעד ביניים - תל אביב.
  • בתי מלון מדרגת תיירות ראשונה על בסיס חצי פנסיון.
  • כלכלה על בסיס פנסיון מלא במשך השייט (בימי הסיורים ארוחת הצהריים אינה כלולה במחיר).
  • דמי סבלות בבתי המלון.
  • סיורי חוף ותחבורה באוטובוס תיירים נח.
  • דמי כניסה לאתרים כמפורט בתכנית הטיול.
  • מדריך עתיר ניסיון מצוות "Cruise Tour".
  • מסי נמל בארץ ובחו"ל.
  • טיפים לנותני השירותים השונים (למעט באוניה בה יש לשלם 260$ לאדם לכל ההפלגה).
  • תכנית מלאה ללא סיורי אופציה.
  • הסעה בתום הטיול משדה התעופה לבתי הנוסעים בכל רחבי הארץ!

חשוב לדעת

  • לתשומת ליבך: במקביל להרשמתך לטיול, יש לשלוח לנו צילום דרכון (צילום הדף הראשון בדרכון עם תמונתך ופרטייך האישיים) עבור כל נוסע/ת. וזאת, לצורך השלמת הזמנתך במערכת. באפשרותך לשלוח את צילום הדרכון באחת מבין הדרכים הבאות: ב- WhatsApp למספר: 052-2313666 (במספר זה אין מענה טלפוני) או במייל לכתובת [email protected] או לשלוח לפקס שמספרו: 03-7954087. חשוב לציין לאיזה טיול נרשמת ובאיזה תאריך.

  • חשוב לציין כי שיבוץ החדר באונייה, בהתייחס למיקום ולקומה, יבוצע באמצעות מח' קבוצות בחברת השייט. וזאת, בהתאם לקטגוריית החדר אותה הזמנת.

  • כמו כן, ייתכן שחברת השייט תחליט על דעת עצמה לשדרג (ללא תשלום) את החדר שהזמנת לחדר מסוג משופר (לדוגמה: שדרוג מחדר פנימי לחדר עם חלון או מחדר עם חלון לחדר עם מרפסת) או לשדרג את חדרך (ללא תשלום) לחדר אחר מאותו סוג, אבל מקטגוריה הנחשבת לגבוהה יותר, מה שעשוי להתבטא בגודלו של החדר או במיקומו.

    בטרם ביצוע הרשמה לטיול אנו ממליצים לך לעיין בדף 'התנאים הכלליים'.

  • ביטוח בריאות בתנאים ייחודיים: מומלץ להזמין ביטוח בריאות כבר בתום הרשמתך לטיול וזאת בכדי להגן על כספך גם במקרה בו נרשמת לטיול בטווח של עד 6 חודשים טרם היציאה לטיול. שכן אז, במידה ותיאלץ לבטל את נסיעתך בשל אירוע בלתי צפוי על רקע בריאותי, תוכל ליהנות מכיסוי לתשלום שלך עבור הטיול. "שכבת ההגנה" הזו מתחילה מיד לאחר הזמנת הביטוח ותקפה עד סוף הטיול. לפרטים נוספים, לייעוץ ולקבלת הצעת מחיר מסוכן הביטוח שלנו לחץ כאן

  • שיבוץ המדריכים נתון לשינויים בכל עת. ניתן להתעדכן בשם המדריך העדכני המשובץ לטיול בעמוד ‘רשימת כל הטיולים’. למעבר לרשימה לחצו כאן.

  • מסלולי הטיולים שלנו מתאימים לנוסעים שביכולתם לטייל ברגל למשך זמן משוער של כ 30-45 דקות ברצף. כמו כן, לא תמיד מדובר בדרכים סלולות ולעתים נדרשת עליה/ירידה במדרגות, לפיכך, לא ניתן יהיה להשתמש בכיסא גלגלים או הליכון.

  • יש צורך בארבעה דפי דרכון ריקים לפחות ותוקף של חצי שנה לכל הפחות.

  • המחיר אינו כולל אשרת כניסה למפלי ויקטוריה ובוטסואנה המבוצעות ומשולמות במקום (תשלום מוערך של כ-30$ לאדם), בנוסף, המחיר אינו כולל אשרת כניסה לנמיביה בסך של כ-70 $ המבוצעת ומשולמת במקום (המחירים עלולים להשתנות).

  • שלטונות דרום אפריקה לא מאפשרים כניסה לכל מי שנעשה לו שינוי ידני בדרכון (הארכת תוקף, שינוי שם וכדומה).

דמי ביטול

מומלץ להזמין בזמן ההרשמה ביטוח בריאות וכך תימנע מתשלום דמי הביטול

  • ביטול עד 90 ימים לפני היציאה ללא חיוב.
  • פחות מ-90 ימים לפני היציאה ועד 60 ימים לפני היציאה 35% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-60 ימים לפני היציאה ועד 30 ימים לפני היציאה 55% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-30 ימים לפני היציאה ועד 15 ימים לפני היציאה 70% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-15 ימים לפני היציאה ועד 7 ימים לפני היציאה 85% ממחיר הטיול.
  • פחות מ-7 ימים לפני היציאה דמי ביטול מלאים.

לביטוח בריאות בתנאים מיוחדים לחצו כאן

מה מיוחד בטיול שלנו?

  • השייט באוניה Norwegian dawn
  • בילוי ברציף הנמל על שם ויקטוריה ואלפרד שהוא אחד מאתרי הבילוי הגדולים ביותר בדרום אפריקה
  • שייט לאי אריות הים ותצפית על אלפי יונקים ועופות מים מקרוב
  • פסגת צ’פמן – אחת הדרכים הנופיות היפות ביותר בדרום אפריקה
  • ביקור בשמורת הפינגווינים אשר בחוף בולדרס
  • ביקור בגני קירסטנבוש – הגנים הבוטניים המפורסמים ביותר בדרום אפריקה
  • עלייה ברכבל לפסגת הר השולחן המפורסם בקייפטאון לתצפית על העיר ממעוף הציפור (מותנה בתנאי מזג האוויר)
  • ביקור בעיירה השלווה אודסהורן והכרות עם אופי ההתיישבות הלבנה בדרום אפריקה
  • ביקור בשמורת שוטיה (Schotia Reserve), המהווה בית עבור מגוון מינים מרתקים
  • ביקור בקניון גייטווי, הנחשב לגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי
  • ביקור בעייר לודריץ שבדרום מערב נמיביה
  • שייט חוויתי במימי המפרץ הענק בעיירה וולביס ביי (Walvis Bay)
  • ביקור בעיירה סוואקופמונד (Swakopmund)
  • ביקור במפלי ויקטוריה שהוכרו ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי ואחד מפלאי הטבע המרשימים בעולם
  • שייט על נהר הזמבזי בזימבבואה
  • ספארי שייט וספארי רכוב בשמורת צ'ובה בבוטסואנה
  • ספארי בנופי פרא בשמורת שלושלואה
  • סיור בדרבן, העיר השנייה בגודלה בדרום אפריקה
  • ארוחת ערב במסעדת בומה המפורסמת שתעניק לנו חוויה של טעמים, ריחות, קולות ומראות מהמיטב של אפריקה

על האוניה

Norwegian Dawn

אוניית הקרוז Norwegian Dawn של חברת Norwegian Cruise Line) NCL) הושקה לראשונה בשנת 2002 וחודשה בשנת 2021. האוניה מציעה מגוון רחב של מסעדות עם מאכלים המתאימים לטעמו של כל אחד. אלה מוגשים בשני חדרי אוכל ראשיים, במזנון בופה בהגשה עצמית ובמגוון בתי קפה, מסעדות גריל ודוכני מזון...

למידע מורחב על האוניה

מזג אוויר (טמפרטורה מקסימלית ממוצעת)

  קייפטאון נמיביה
פברואר 23° 29°
מרץ 22° 27°

 

אולי יעניינו אתכם גם הטיולים הבאים

קרוז מאורגן לדרום אפריקה, נמיביה ומפלי ויקטוריה   מעוניינים להירשם לטיול? > לטופס ההרשמה

18 ימים • כולל ביקור בשמורת צ'ובה בבוטסואנה
לוגו של וואטסאפ