מרכז מידע למטייל / מאמרים וכתבות


האיים הקנריים: כל החושים מתרגשים

האיים הקנריים

קצב התיפוף משתלב עם מחיאות הכפיים, צעקות העידוד נבלעות ברעש רקיעות הרגליים והשריקות מלוות את ההמולה. הנשים לבושות מעט ומקושטות בנוצות, הגברים עוטים על עצמם בגדים ססגוניים, אוחזים בתופי ענק. זה קורה ברגע אחד וזה סוחף והולך ומתגבר, המקצבים הלטיניים מחלחלים מהאוזניים אל הרגליים ומשם אל החיוך שמתרחב מרגע לרגע. ברוכים הבאים לקרנבל של טנריף, המקום שבו כל החושים מתרגשים. מי אמר שחייבים להרחיק עד לברזיל כדי ליהנות מקרנבל לטיני? הקרנבל של טנריף, שנחשב לשני בגודלו אחרי מקבילו הדרום אמריקאי, קרוב ומזמין ומאפשר לשלב טיול בנופים קסומים. טנריף הוא הגדול באיים הקנריים אשר במזרח האוקיינוס האטלנטי. שבעת האיים אמנם שייכים לספרד אבל קרובים גיאוגרפית לחופי מרוקו ומשלבים בין תרבויות שונות.

מיליוני תיירים מגיעים לנפוש באיים מדי שנה, והם מנצלים היטב את מזג האוויר המושלם ששורר כאן כל הזמן. הקרנבל, שיערך השנה בחודש מרץ בעיר סנטה קרוז, הובא לטנריף על ידי הכובשים הספרדים במאה ה-15 והפך לחלק בלתי נפרד מחיי התושבים, שמתכוננים לקראתו במשך חודשים ארוכים. כשניתן אות הפתיחה לתחילת החגיגות, יוצא המצעד מכיכר פלאסה אספניה. הצועדים רוקדים לצלילי המוזיקה ואיתם נסחף הקהל בהילולה גדולה שלא שוכחים במהרה.

בשבוע הזה אירוע רודף אירוע: נשפים, מסיבות, עוד תהלוכות ועוד חגיגות. אירוע השיא של החגיגות מתרחש בערב השלישי, אז הקהל כולו מופיע בבגדי המין השני. הטקס שחותם את הקרנבל הוא "קבורת הסרדין", וזה משעשע כפי שזה נשמע והעיניים לא שבעות מלצפות במראות. וכמו שחגיגה מתחילה, כך היא מסתיימת. התושבים מתפללים לאל ומבקשים מחילה על החטאים שביצעו בזמן הקרנבל והשקט חוזר לשרור בעיר.

הקרנבל הוא אטרקציה נפלאה שמציעה טנריף, אבל גם לטבע יש מקום של כבוד והוא יסחף אתכם במלוא הדרו. כמו למשל בשמורת אל טיידה, שבתחומה שוכן הר הגעש הגבוה בהרי ספרד, שפסגתו מכוסה בשלג במרבית חודשי השנה. מכתש וולקני גדול הנמצא במקום מעיד על התפרצות געשית שאירעה באזור לפני מאות שנים. ההיסטוריה של האי באה לידי ביטוי במלוא עוזה בארכיטקטורה: את שרידי הכיבוש הספרדי ניתן לראות בעיר אורוטובה הציורית ששוכנת בלב עמק פורה, בה בנו האצילים את ארמונותיהם המפוארים. הצצה לחיים שהתנהלו באי בימים עברו מספקת העיר גראצ'יקו, ששוכנת על מפרץ קטן בחוף הצפוני של טנריף ובה פועל נמל דייגים עתיק, ובעיירה גויאמר נמצא אתר ייחודי של פירמידות עתיקות, שריד לבני הגואנצ'ס, תושביה הקדומים של טנריף, שהתגוררו במערה מתחת לאחת הפירמידות.

למידע על קרוז מאורגן לאיים הקנריים >>

לנזורטה, אי המדע הבדיוני

נוף וולקני קיים בשבעת האיים הקנריים, אך הדרמטי מכולם הוא האי לנזרוטה שהוכרז כשמורת טבע ביוספרית. הנופים יוצאי הדופן הם הסיבה המרכזית להגיע למקום הנפלא הזה והם יפערו את פיותיכם בתדהמה: דיונות גדולות, עשרות רבות של לועות געש, נקרות וולקניות ומכתשים. את הנוף הירחי המרהיב מכולם תמצאו בפארק הלאומי טימאנפאיה. התפרצות געשית ממושכת כיסתה את רוב שטחו בלבה וצבעה את ההרים בתחומו באדום ושחור. פעילות וולקנית עדיין מורגשת במקום. בצפון האי שוכנת מערת ורדס שכוללת שני קילומטרים של מעברים תת קרקעיים, אף הם תוצר של התפרצות געשית. למרות שבאי כמעט ואין משקעים, יש בו אגמים מרשימים, צבועים בירוק בוהק המהווה קונטרס מרשים לצבעי הגבעות המקיפות אותו. את פרנסתם מוצאים חקלאי האי מגידול גפנים בשיטות גידול מיוחדות ואת התוצרת המקומית היה מי שהכתיר כענבי היין הטעימים ביותר בעולם. אל תחמיצו.


טיולים שיכולים לעניין אתכם

לוגו של וואטסאפ